Μετά τη δημοσίευση του πρόσφατου βουλεύματος
του Εφετείου που διέταξε την απόλυσή µου υπό όρους, θα περίμενε κανείς απ’ τους
διαφόρους σχολιαστές να βγουν και να το επαινέσουν ως νομικά και ορθολογικά
τέλειο.Λέγοντας ότι επιτέλους, έστω και μετά
από 4 χρόνια, έστω την 5η φορά, εκδόθηκε ένα σωστό βούλευμα από τίμιους και
άξιους δικαστές. Θα ’πρεπε να τους πλέκουν το εγκώμιο.
Αντίθετα όμως παρακολουθούμε μια χυδαία
παρέλαση τάχα αγανακτισμένων πολιτών, πολιτικών και δημοσιογράφων να
ψευδολογούν ασύστολα, να παραπλανούν κρύβοντας την αλήθεια.
Λένε ότι έπρεπε να εκτίσω 25 έτη, ενώ
γνωρίζουν καλά ότι δικαιούμαι την απόλυση στα 19 έτη, άρα την έχουν
καθυστερήσει 5 χρόνια.
Αυτό λέει το άρθρο 105 του παλιού Π.Κ.
που ισχύει για µένα, όπως λέει ρητά το άρθρο 465 του νέου Π.Κ.
Λένε ότι τα προηγούμενα 4 βουλεύματα
ζητούσαν τα 25 έτη, πράγμα ψευδές.
Τα 4 προηγούμενα ήταν αρνητικά για άλλο
λόγο (κατ’ επίφαση καλή διαγωγή), άλλα δέχονταν ότι εκπληρούνται οι τυπικές
προϋποθέσεις που είναι τα 19 έτη. Άρα και αυτά συμφωνούσαν στα 19 έτη.
Αποκρύπτουν ότι δεκάδες πολυϊσοβίτες µε
δράση πριν την ισχύ του νέου Π.Κ. αποφυλακίστηκαν στα 19 ή 20 έτη.
Αποκρύπτουν ότι στο 4ο Συμβούλιο του Δεκέμβρη 2024 –όπου ήμουν παρών– ο Πρόεδρος και Πρόεδρος του Εφετείου ψήφισε την απόλυσή μου, αλλά μειοψήφησε.
Ότι ο Εισαγγελέας της έδρας, ο ίδιος κ.
Ν. Φυστόπουλος μίλησε θετικά για μένα, ενώ μετά από ένα χρόνο αλλάζει τελείως
και κάνει αρνητική πρόταση, χωρίς να παρουσιάσει κάποιο νέο στοιχείο !
Αποκρύπτουν ότι έχω πάρει 12 άδειες και
όχι 6. Κι ότι την πρώτη την πήρα μετά από 20 έτη έκτισης ενώ σύμφωνα µε το νόμο
θα ’πρεπε να την πάρω στα 8 έτη.
Το χυδαίο της υπόθεσης είναι ότι ζητάνε
ανοιχτά και συνειδητά απ’ τους δικαστές να παρανομήσουν, να μην εφαρμόσουν το νόμο.
Να καταργήσουν το θεμελιώδες άρθρο 2 του
Π.Κ. αφού αν εκτιτέα είναι τα 25 έτη καταργείται η βασική αρχή της µη εφαρμογής
δυσμενέστερης διάταξης αναδρομικά.
Δηλαδή απαιτούν απ’ τους δικαστές να καταργήσουν τον υπάρχοντα Π.Κ. χωρίς να τολμάει σχεδόν κανείς να διαμαρτυρηθεί και
τους υποστηρικτές των δικαιωμάτων να ποιούν την νήσσαν.
Λένε ότι δεν μετάνιωσα.
Πέρα απ’ το ότι δεν μπορώ να μετανοήσω
για κάτι που δεν διέπραξα, αποκρύπτουν ότι ο νόμος ζητάει μόνο καλή διαγωγή και
ούτε μετάνοια ούτε σωφρονισμό. Και πολύ σωστά.
Γιατί αν το ζητούσε, πώς θα εξηγούσε ότι το 80% των μετανοημένων που αποφυλακίστηκαν
υποτροπιάζουν και ξαναμπαίνουν στη φυλακή.
Επαναλαμβάνουν συνέχεια ότι έχω
καταδικαστεί σε 17 φορές ισόβια, υπονοώντας ότι έχω δολοφονήσει 17 ανθρώπους, αποκρύπτοντας
ότι πρόκειται για ηθική αυτουργία μούφα, μαϊμού.
Αποκρύπτουν το σημαντικό γεγονός, ότι σύμφωνα
µε τις δημοσκοπήσεις το 75% των ερωτηθέντων δεν έχουν εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη και άρα οι αποφάσεις
της δεν μπορεί να θεωρηθούν ούτε θέσφατα ούτε δίκαιες. Πράγμα που σημαίνει ότι
ούτε οι καταδικασμένοι στη φυλακή είναι όλοι ένοχοι ούτε αυτοί που είναι έξω
είναι όλοι αθώοι.
Ζητούν ανοιχτά να παραμείνω για πάντα
στη φυλακή (να σαπίσω στη φυλακή)
αποκρύπτοντας ότι στη Νορβηγία, ο γνωστός
νεοΝΑΖΙ που δολοφόνησε σε λίγη ώρα 87 νεολαίους έχει καταδικαστεί σε κάθειρξη
20 ετών, κι όχι σε 87 φορές ισόβια.
Παρότι σύμφωνα µε τον νόμο το είδος των εγκλημάτων
που έχει διαπράξει ένας κατάδικος δεν αξιολογείται για την απόλυση υπό όρο, θα
ασχοληθώ, όσο συντομότερα μπορώ, με την ηθική αυτουργία. Γιατί μετά από 24
χρόνια παρατηρώ ότι η παραπληροφόρηση και τα fake γεγονότα καλπάζουν σβήνοντας βαθμιαία
τα λίγα ψήγματα αλήθειας που υπήρχαν.
1. Περίπου 9 μήνες μετά τις συλλήψεις
και διαρκούσης της δίκης έγινε μια πρώτη
δημοσκόπηση.
Σ’ αυτήν 54% των ερωτηθέντων απάντησαν
ότι δεν πιστεύουν ότι ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος ήταν ο αρχηγός. Κι ενώ στο
χρονικό αυτό διάστημα όλα σχεδόν τα ΜΜΕ βυσσοδομούσαν καθημερινά εναντίον µου
(έφτασαν στο σημείο να γράφουν ότι ο πατέρας µου ήταν συνεργάτης της Χούντας
του ’67, ενώ είχε αποβιώσει το Γενάρη του 1965) χωρίς να μπορώ να απαντήσω.
2. Μόλις εκδόθηκε η απόφαση η μεγαλύτερη
και σημαντικότερη τότε εφημερίδα η
«Ελευθεροτυπία» έγραψε στο κύριο άρθρο της
ότι «η ηθική αυτουργία του
Γιωτόπουλου δεν αποδείχθηκε».
3. Ο τότε Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Ενώσεων Δικαιωμάτων του
Ανθρώπου κ. Patrick BAUDOUIN που παρακολούθησε τη δίκη δήλωσε ότι
«Στην περίπτωση του Γιωτόπουλου η Ελληνική δικαιοσύνη λειτούργησε ως
Δικαιοσύνη Δικτατορίας».
4. Στη διάρκεια της δίκης ένας απ’ τους σημαντικούς κατηγορούμενους που συνεργάστηκε µε
τις αρχές, περιέγραψε µε λεπτομέρειες πως
παίρνονταν οι αποφάσεις συλλογικά και
δήλωσε ότι δεν υπήρχε ηγεσία, παρότι
πιέζονταν από τους δικαστές.
Έφτασε μάλιστα στο σημείο να περιγράψει
πως αυτός ακύρωσε μια βίαιη ενέργεια επειδή διαφωνούσε. Το ίδιο κατέθεσε κι
άλλος ένας κατηγορούμενος που ακύρωσε µόνος του άλλη βίαιη ενεργεία. Χωρίς να
υπάρξει κάποια διάψευση από άλλους κατηγορούμενους.
Πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει
κανένα περιθώριο ηθικής αυτουργίας κάποιας ανύπαρκτης ηγεσίας.
5. Σύμφωνα µε τον Γερμανό νομικό Claus
Roxin, εμπνευστή της Tatherrschaft (πατρότητα της πράξης), δεν αρκούν κάποιες
ενδείξεις ή το «δεν μπορεί παρά να είναι αυτός» για να καταδικαστεί κάποιος για
ηθική αυτουργία, αλλά απαιτείται ν’ αποδειχτεί στο δικαστήριο µε συγκεκριμένα στοιχεία ότι αυτός διέταξε την πράξη.
Το συμπέρασμά είναι αβίαστο. Δεν υπήρξε ποτέ ηθική αυτουργία.
∆εν είναι παρά ένα παραμυθάκι ισχυρών εξωδικαστικών παραγόντων που το επέβαλαν
στο Πρωτόδικο Δικαστήριο, για να καταδικαστώ σε βαριά ποινή, ώστε να μπορούν να με παρουσιάζουν σαν σίριαλ κίλερ. Σε ένα ακόμη απ’ τα συχνά δικαστικά
σκάνδαλα της χώρας.
Αυτό το παραμυθάκι ανακυκλώνουν σήμερα εμπλουτισμένο με νέα χονδροειδή ψέματα με τη βοήθεια της λήθης του χρόνου.
52 χρόνια μετά την κατάρρευση της Δικτατορίας του ’67, το δικαστικό σύστημα της σημερινής Δημοκρατίας δεν διαφέρει σε τίποτα απ’ αυτό της Χούντας. Όπως και τότε, δεν διστάζουν να καταδικάζουν και να φυλακίζουν όποιον
γουστάρουν παραβιάζοντας ανοιχτά νόμους και αρχές του Δικαίου. Με οποιοδήποτε πρόσχημα ακόμη και το πιο γελοίο. Να τον κρατάνε φυλακισμένο
για όσο χρόνο θέλουν. Ενώ παράλληλα οι πραγματικοί και ουσιαστικοί ένοχοι για
το μεγαλύτερο έγκλημα
– σκάνδαλο των Τεμπών με 57 νεκρούς -
όχι μόνο δεν θα φυλακιστούν αλλά ούτε καν θα
δικαστούν.
Αλέξανδρος Γιωτόπουλος, Ιούνιος 2026
Η επιστολή στάλθηκε στο Documento.