Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019

Οι 10 αλήθειες για την Επιτροπή Ανταγωνισμού


Βασιλική Θάνου



Link:


Είναι αλήθεια πως η Ν.Δ. προσπαθεί να διώξει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού τη Βασιλική Θάνου, όχι γιατί δεν κάνει καλά τη δουλειά της, αλλά επειδή την έβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ; Το ακριβώς αντίθετο: θέλει να τη διώξει επειδή κάνει καλά τη δουλειά της. 

1)      Η Βασιλική Θάνου ορίστηκε πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις αρχές του 2019, έπειτα από πρόταση του Αλέξη Τσίπρα. Μετράει δηλαδή μόλις 7 μήνες στη συγκεκριμένη θέση. 

2)      Προηγούμενος πρόεδρος ήταν ο Δημήτρης Κυριτσάκης. Έκανε δύο θητείες, παρέμεινε στη θέση 10 ολόκληρα χρόνια. 

3)      Ο κ. Κυριτσάκης ορίστηκε πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού το 2009 με πρόταση τού τότε υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη. Ήταν κι αυτός δικαστικός λειτουργός (έφτασε μέχρι την αντιπροεδρία του Αρείου Πάγου) και τότε είχε μόλις συνταξιοδοτηθεί. Η θητεία του ανανεώθηκε το 2014, πάλι με πρόταση του κ. Χατζηδάκη.

4)      Δικηγόρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί Κυριτσάκη ήταν ο νυν υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης. Αν αυτό σημαίνει κάτι... 

5)      Ο ρόλος της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι, επιγραμματικά, ο εξής:
·           Διατήρηση ή αποκατάσταση της υγιούς ανταγωνιστικής δομής της αγοράς.
·           Προστασία των συμφερόντων του καταναλωτή.
·           Οικονομική ανάπτυξη.

6)      Σημαντικός ο ρόλος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, δεν λέω, η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς είναι κάτι που απαιτεί διαρκή εποπτεία. Αλλά έχω την αίσθηση πως το πολιτικό, ειδικό βάρος της είναι πιο μικρό σε σχέση με άλλες Ανεξάρτητες Αρχές, π.χ. το ΕΣΡ. Τότε γιατί ο χαμός με τον διορισμό της Βασιλικής Θάνου;

7)      Η απάντηση είναι απλή: επειδή η Επιτροπή Ανταγωνισμού ασχολήθηκε με το μονοπώλιο στη διανομή του Τύπου στη χώρα μας, από το πρακτορείο «Άργος» που ανήκε στον Βαγγέλη Μαρινάκη. Casus belli για πολλούς δημοσιογράφους και ΜΜΕ. 

8)      Επί κ. Κυριτσάκη το «Αργος» δεν αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα με την Επιτροπή. Ας ήταν καλά ο πρόεδρός της. Επί κ. Θάνου τα πράγματα άλλαξαν. Πάρθηκαν αποφάσεις εναντίον του μονοπώλιου. Και ήδη πραγματοποιείται έλεγχος στο πρακτορείο, το οποίο αναγκάστηκε να πάρει πίσω μονομερείς αποφάσεις εναντίον κάποιων εφημερίδων.  

9)      Για να καταλάβετε πόσο όμορφα και αγγελικά είναι πλασμένος ο κόσμος, δείτε αυτό: η Επιτροπή Ανταγωνισμού διερεύνησε το πρακτορείο «Άργος» επειδή ανήκε κατά 70% στον Βαγγέλη Μαρινάκη που κατείχε και εφημερίδες ο ίδιος, οπότε είχαμε καραμπινάτη νόθευση του υγιούς ανταγωνισμού. Τι συνέβη λοιπόν; Ο κ. Μαρινάκης δήλωσε στην Επιτροπή πως μοίρασε τις μετοχές του (τις δώρισε μήπως; τις χάρισε; τις έστειλε με κούριερ;) στα Παραπολιτικά, το Πρώτο Θέμα και τον Πρωταθλητή! Η Επιτροπή Ανταγωνισμού επί Κυριτσάκη το αποδέχτηκε ασμένως, δεν γνωρίζω μήπως του έστειλε και συγχαρητήρια επιστολή.  

10)  Ποιες υποθέσεις εξέτασε (ή εξετάζει) επί Βασιλικής Θάνου η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Μία για ένα θέμα με Βωξίτες και μία με το «Άργος». Εσείς ποια από τις δύο λέτε να ενδιαφέρει περισσότερο (σε πολιτικό επίπεδο) και ποιους άραγε καίει; 

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2019

Δανεισμός τέλος: «Αν θέλετε τα Γλυπτά του Παρθενώνα, αναγνωρίστε ότι είναι δικά μας», λέει το Βρετανικό Μουσείο





Πηγή: iefimerida.gr

Με μια προκλητική απάντηση της εκπροσώπου του Βρετανικού Μουσείου στην εφημερίδα «Τα Νέα», μάλλον παίρνει τέλος η συζήτηση για τον δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, όπως πρότεινε με τη συνέντευξή του στον Observer ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Προϋπόθεση για να μπούμε σε οποιαδήποτε συζήτηση περί δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι να αναγνωρίσετε ότι νόμιμος ιδιοκτήτης τους είναι η Βρετανία και όχι η Ελλάδα» ήταν η δήλωση-απάντηση της εκπροσώπου τύπου του Μουσείου στον Ελληνα Πρωθυπουργό, προσθέτοντας ότι οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί από το Βρετανικό Μουσείο και όχι από την βρετανική κυβέρνηση.

Η απάντηση μάλλον δίνει πρόωρο τέλος στην ιδέα να επιστραφούν τα Γλυπτά έστω και ως δάνειο με αφορμή τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια της Επανάστασης του 1821 αφού όχι μόνο δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει τέτοια δήλωση από την οποιαδήποτε Ελληνική κυβέρνηση, αλλά ο κ. Μητσοτάκης είχε φροντίσει νωρίτερα, στην ίδια αυτή συνέντευξη στον Observer, να σημειώσει οτι: « Οχι απλώς «η απαίτηση μας για επιστροφή των γλυπτών παραμένει ακέραια», αλλά και οτι ο δανεισμός των γλυπτών δεν θα αποτελούσε απλώς και μόνο μια χειρονομία καλής θέλησης αλλά και μια «ουσιαστική αναγνώριση των Βρετανών για το δίκαιο της ελληνικής απαίτησης».

Επιμένει στην σκληρή γραμμή το Βρετανικό Μουσείο

Η απάντηση της εκπροσώπου του Μουσείου είναι η ίδια που είχε δώσει και πάλι στα Νέα ο διευθυντής του Μουσείου Χάρτβιχ Φίσερ, που είχε πει αποκλείσει το ενδεχόμενο μόνιμης επιστροφής η επ αόριστον δανεισμού των γλυπτών, αρνούμενος ακόμα και τον βραχυχρόνιο δανεισμό τους αν η Ελλάδα δεν αναγνωρίσει ότι ανήκουν στους Βρετανούς.


Η εφημερίδα φιλοξενεί ακόμα δήλωση και από την Ντάουνινγκ Στριτ, με τον εκπρόσωπο του Μπόρις Τζόνσον να επισημαίνει ότι τα Γλυπτά του Παρθενών αποτελούν ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου και συνεπώς οι αποφάσεις που σχετίζονται με αυτά λαμβάνονται από τους Επιτρόπους του Βρετανικού Μουσείου χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις.
Άγρια κόντρα με τον ΣΥΡΙΖΑ

Η πρόταση Μητσοτάκη προκάλεσε μεγάλη κόντρα της κυβέρνησης με τον ΣΥΡΙΖΑ με την αξιωματική αντιπολίτευση να κάνει λόγο για «μεγαλειώδη γκάφα» του Κυριάκου Μητσοτάκη και την πρώην υπουργό Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά να κατηγορεί τον πρωθυπουργό, ότι «ο δανεισμός των Γλυπτών προς έκθεση αποδέχεται στην ουσία τις κατά καιρούς απαντήσεις των δανειστών, περί αναγνώρισης της κυριότητας εκ μέρους της χώρας μας ως προϋπόθεση του δανεισμού, γεγονός το οποίο υπονομεύει και ακυρώνει την οριστική επιστροφή και επανένωση».


Για απίστευτο κυνισμό κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ και την Μυρσίνη Ζορμπά η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, σημειώνοντας τις προϋποθέσεις που έχει θέσει ο κ. Μητσοτάκης για τον δανεισμό των γλυπτών, την επισήμανσή του οτι το αίτημα της επιστροφής παραμένει ακέραιο και θυμίζοντας τα έργα και τις ημέρες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στον χώρο του Πολιτισμού.

Μενδώνη: Δεν δεχόμαστε ότι η κυριότητα ανήκει στους Βρετανούς

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στον ΣΚΑΙ είπε ακόμα ότι είναι απολύτως ψευδές ότι αποδεχόμαστε ότι η κυριότητα των Γλυπτών ανήκει στους Βρετανούς. «Από την στιγμή που έχουμε κλοπή ή δεν δημιουργείται κανένα απολύτως δικαίωμα. Η πάγια θέση είναι ότι η Ελλάδα όχι απλώς δεν αναγνωρίζει την ιδιοκτησία των Γλυπτών αλλά ούτε τη νομή ούτε και την κατοχή». Είπε ακόμα ότι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έθεσε ένα απολύτως σαφές και ξεκάθαρο θέμα προς τους Βρετανούς. Ένα αίτημα δανεισμού, υπό την προϋπόθεση του πλαισίου που ήδη υπάρχει. Δεν τίθεται θέμα κυριότητας των γλυπτών. Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε την κλοπή», ξεκαθάρισε.

Η κ. Μενδώνη είπε ακόμα ότι ο δανεισμός, η πρόταση να εκτεθούν στην Αθήνα από τον πρωθυπουργό δεν αλλάζει το πάγιο αίτημα. Έχουν ανταποκριθεί πολύ θετικά στο αίτημα του πρωθυπουργού. Είναι μια χειρονομία καλής θέλησης. Εμείς σαν υπουργείο Πολιτισμού θα ετοιμάσουμε την γραπτή πρόταση και ο πρωθυπουργός έχει την απόλυτη δικαιοδοσία των κινήσεων». Στο ερώτημα αν είναι έτοιμη η πρόταση, η υπουργός Πολιτισμού είπε ότι ετοιμάζεται η πρόταση και όλα είναι θέμα διαπραγμάτευσης.


Η Ηρώ Κωνσταντοπούλου που βασανίστηκε από Ταγματασφαλίτες και Γερμανούς των Ες-Ες






Την εκτέλεσαν με 17 σφαίρες όσες και η ηλικία της.



Ίσως πολλοί να μην γνωρίζουν την ιστορία της Ηρούς Κωνσταντοπούλου, της ηρωίδας της Εθνικής Αντίστασης που σε ηλικία 17 ετών εκτελέστηκε από τους Γερμανούς και το άγαλμά προς τιμήν της κοσμεί την πλατεία Τερψιθέας στον Πειραιά.


Η Ηρώ Κωνσταντοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα στις 16 Ιουλίου του 1927, από ευκατάστατους γονείς, καταγόμενους από τη Σπάρτη. Μαθήτρια ακόμη του Αρσακείου, οργανώθηκε στην ΕΠΟΝ και ανέπτυξε αντιστασιακή δράση. Ήταν άριστη μαθήτρια και μιλούσε τέσσερις γλώσσες. Πολύ γρήγορα αναδείχθηκε σε ένα από τα πιο αγωνιστικά στελέχη της ΕΠΟΝ.

 
Έκρυβε όπλα και προκηρύξεις κάτω από την σχολική της ποδιά, έγραφε συνθήματα στους τοίχους και κολλούσε αφίσες, προκαλώντας τους Γερμανούς.

Στις αρχές Ιουλίου του 1944, μία ομάδα των Ταγμάτων Ασφαλείας εισέβαλε στο σπίτι της οικογένειάς της στην οδό Βεΐκου 57 στο Κουκάκι και τη συνέβαλαν, αφού πρώτα τη βασάνισαν. Τη μετέφεραν στο αρχηγείο όπου βασανίστηκε αλύπητα από τον «Αγήνορα», διαβόητο συνεργάτη των Γερμανών. Οι γονείς της, χρησιμοποιώντας τις γνωριμίες τους, κατόρθωσαν να την απελευθερώσουν. Αλλά μόνο προσωρινά...


Τα Ες-Ες τη συνέλαβαν για δεύτερη φορά στις 31 Ιουλίου, ύστερα από ένα σαμποτάζ σε τρένο που μετέφερε πυρομαχικά για λογαριασμό των δυνάμεων κατοχής. Την έκλεισαν στα κρατητήρια της «Κομαντατούρ» στην οδό Μέρλιν και τη βασάνισαν για τρεις εβδομάδες, προκειμένου να μαρτυρήσει τους συντρόφους της στην οργάνωση. Αλλά ούτε τα βασανιστήρια, ούτε οι δελεαστικές προτάσεις που της έκαναν απέδωσαν και τελικά την οδήγησαν στην πτέρυγα μελλοθανάτων του στρατοπέδου Χαϊδαρίου. Εκεί η Ηρώ γνώρισε τη Λέλα Καραγιάννη, που έγινε δεύτερη μάνα της. Κοιμόταν κάθε βράδυ στην αγκαλιά της. Βλέποντας κάποιες περίεργες κινήσεις μέσα στο στρατόπεδο, η Λέλα Καραγιάννη κατάλαβε τι θα επακολουθούσε. Ρώτησε ένα Ουγγρογερμανό φύλακα, τον Βαλεντίνο και εκείνος με σπασμένα ελληνικά της είπε: «Ηρώ αύριο πρωί πρωί…» και με το χέρι του έκανε την κίνηση του δείκτη που τραβάει τη σκανδάλη.

Στις 5 Σεπτεμβρίου 1944 οδηγήθηκε μαζί με άλλους 49 κρατουμένους στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής και εκτελέστηκε με 17 σφαίρες - όσα τα χρόνια της - για «παραδειγματισμό», όπως είπαν οι χιτλερικοί.

Η Ηρώ έπεσε για τη λευτεριά της πατρίδας, 37 μέρες προτού απελευθερωθεί η Ελλάδα. Η ίδια λίγο πριν οι εκτελεστές της ανοίξουν πυρ έσκισε το φόρεμά της και φώναξε: «Χτυπάτε! Κτήνη».


Όταν ρώτησαν έναν Γερμανό στρατηγό «γιατί τη σκοτώσατε; Ήταν μόλις 17 χρονών…», εκείνος απάντησε: «Γιατί τέτοιοι άνθρωποι είναι επικίνδυνοι για εμάς».

Στις 29 Δεκεμβρίου του 1977 η Ακαδημία Αθηνών, με εισήγηση του καθηγητή της Φιλοσοφίας, Ιωάννη Θεοδωρακόπουλου, τίμησε την ηρωίδα με μεταθανάτιο βραβείο για την υπέρτατη θυσία της, αναγνωρίζοντας έτσι και τη συμβολή της ΕΠΟΝ στον απελευθερωτικό αγώνα.