Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

Angela Davis: Αμερικανίδα ακτιβίστρια και Κομμουνίστρια. Τι είπε στην Αθήνα ο «άγγελος» που μάχεται για έναν καλύτερο κόσμο.

Η ακαδημαϊκός και ακτιβίστρια συγκίνησε με την ομιλία της στο κατάμεστο Θέατρο Αλίκη, μιλώντας για την εξέλιξη του φεμινισμού, την προσφυγική κρίση και το City Plaza και την αδιάρρηκτη σχέση του καπιταλισμού με τον ρατσισμό.

12.12.2017

https://popaganda.gr/stories/angela-davis/

Δεν είναι τραγουδίστρια, ούτε σούπερ σταρ, όπως λένε οι Rolling Stones στο τραγούδι του ‘72, Sweet Black Angel. Είναι ακαδημαϊκός, συγγραφέας, ακτιβίστρια και εμβληματική φιγούρα, υπέρμαχος των κινημάτων υπέρ των πολιτικών δικαιωμάτων, του φεμινισμού και των δικαιωμάτων των μαύρων. Συμμετείχε στους Μαύρους Πάνθηρες και στο κίνημα Black Pride, ενώ είχε χαρακτηριστεί από το FBI ως μία από τους «δέκα πιο επικίνδυνους καταζητούμενους».

 

Η Angela Davis ήρθε στην Αθήνα στα πλαίσια της 11ης ετήσιας διάλεξης στη μνήμη του Νίκου Πουλαντζά για να μιλήσει για τον Αντιμαχόμενο φεμινισμό στις μέρες μας και όχι μόνο, καθώς έκανε λόγο για τον ρατσισμό και την στενή του σχέση με τον καπιταλισμό, την Παλαιστίνη, το σωφρονιστικό σύστημα στην Αμερική, την προσφυγική κρίση και τους αλληλέγγυους στο City Plaza, την διαθεματικότητα των δικαιωμάτων και τον σπισισμό.

 

Δεν προκαλεί καμία έκπληξη το γεγονός ότι το θέατρο Αλίκη ήταν κατάμεστο και δεκάδες κόσμου παρακολούθησε απ’ έξω την διάλεξη του «μαύρου αγγέλου» μέχρι τέλους, ενώ τα παράπονα για εξεύρεση μεγαλύτερου χώρου, ώστε να την δει από κοντά περισσότερος κόσμος ήταν αναρίθμητα. «Φάγαμε τον τόπο να βρούμε μεγαλύτερο χώρο» έλεγαν οι διοργανωτές. Όσο δύσκολο ήταν να βρεθεί άλλος χώρος για την ομιλία, άλλο τόσο ήταν να μετρήσει κανείς τις φορές που ο κόσμος ένωνε όσο πιο δυνατά μπορούσε τις παλάμες του για να χειροκροτήσει τον υπέρμαχο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 

 

Πρώτη φορά ήρθε στην χώρα μας πριν από 50 χρόνια, με ωτοστόπ. «Είμαι πολύ χαρούμενη που μου δόθηκε η ευκαιρία να έρθω για δεύτερη φορά στην Ελλάδα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ το μήνυμα αλληλεγγύης που έλαβα από Έλληνες πολιτικούς κρατουμένους. Όταν φυλακίστηκα, ένας τεράστιος αριθμός Ελλήνων αλληλέγγυων ανθρώπων από την Ελλάδα με υποστήριξε. Τα μηνύματά τους έφταναν μέχρι την φυλακή μου και αυτή είναι μια μνήμη που θα κουβαλάω μαζί μου για όλη μου την ζωή», είπε στην αρχή του λόγου της, ευχαριστώντας τον κόσμο για την συνέχιση της επανάστασης και τονίζοντας το γεγονός ότι ειδικά αυτήν την περίοδο πρέπει να κάνουμε το μήνυμα της αλληλεγγύης για τον λαό της Παλαιστίνης να ακουστεί δυνατά.

 

Γνώρισε τον φεμινισμό μέσω του μαρξισμού και μοιράστηκε της ιδέες της για την εξέλιξη του φεμινιστικού κινήματος μέχρι σήμερα. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε, όπως είπε, πως ο φεμινισμός των λευκών μεγαλοαστών γυναικών, το φαινόμενο του glass ceiling φεμινισμού, όπου οι γυναίκες που είναι ήδη στην κορυφή και το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να δείξουν το «ταβάνι» για να πουν ότι τα έχουν καταφέρει, δεν προσφέρει τίποτα στο κίνημα των διεκδικήσεων όλων εκείνων των γυναικών που βρίσκονται στον πάτο του βαρελιού και πρέπει να παλεύουν σκληρά καθημερινά.

Η Ευρώπη δεν είναι πλέον λευκή και τώρα βιώνουμε τις συνέπειες των αποικισμών. Οι μαύρες ζωές επιτέλους μετράνε και οι γυναίκες μπορούν να ηγηθούν του κινήματος Black Lives Matter. Οι queer γυναίκες μπορούν να ηγηθούν του κινήματος επίσης. Όταν οι μαύρες ζωές μετράνε, τότε όλων οι ζωές μετράνε» δήλωσε η Angela Davis και καταχειροκροτήθηκε.

Πριν την διάλεξή της, είχε επισκεφτεί το City Plaza και είδε την πραγματική κατάσταση της προσφυγικής κρίσης. «Υποσχέθηκα στους ανθρώπους εκεί ότι θα μεταφέρω το μήνυμά τους στις Ηνωμένες Πολιτείες, ζητώντας για αλληλεγγύη.»

 

Πέρασε όλη της την ζωή διαβάζοντας μαρξιστικά έργα. «Αγωνίστηκα πολύ για να καταλάβω την σχέση μεταξύ του καπιταλισμού και του ρατσισμού. Ο όρος “φυλετικός καπιταλισμός” με βοήθησε πολύ για να κατανοήσω πως ο καπιταλισμός συμβάλλει στις φυλετικές διακρίσεις, στο προσφυγικό-μεταναστευτικό ζήτημα και στη δουλεία.» Άλλωστε, όπως τόνισε, «η δουλεία έπαιζε σημαντικό ρόλο στη ναυτιλία, στις τράπεζες, στο βαμβάκι και σε σειρά άλλων δραστηριοτήτων».

 

Η ακτιβίστρια συνέχισε υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι το φύλο πάντα είναι υπόλογο στην εθνικότητα και την τάξη. «Τα κινήματα των τρανς έχουν βοηθήσει να καταλάβουμε πως δουλεύει η ιδεολογία. Η αμφισβήτηση της κανονικότητας της δυαδικής δομής του φύλου μας έχει εμπνεύσει, έτσι ώστε να αμφισβητήσουμε άλλες κανονικοποιημένες αντιλήψεις, όπως η μονιμότητα του καπιταλισμού» δήλωσε και έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως δεν αναφέρεται στην εξέλιξη της πορνείας και πως υποστηρίζει τα δικαιώματα των εργατριών και εργατών στο σεξ.

 

Η αδυναμία να αντιμετωπιστούν τόσο σημαντικά προβλήματα, κατά την Angela Davis, ήταν αυτό που προκάλεσε την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ, τον οποίο η ίδια δεν αναγνωρίζει ως πρόεδρο«Μόνο τώρα προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες της σκλαβιάς» ανέφερε, σημειώνοντας πως η σκλαβιά δεν τελείωσε με την 13η τροπολογία του Συντάγματος του 1865, αλλά στην δεκαετία του 1940, πράγμα που σημαίνει ότι η αμερικανική ιστορία έχει μόνο 70 χρόνια χωρίς σκλαβιά. Η ιστορία της Αμερικής είναι στην ουσία η ιστορία της σκλαβιάς, όπως τονίζει και το ντοκιμαντέρ “I am not your negro”.

 

Η πρόσφατη απόφαση του Τραμπ για την Παλαιστίνη την έκανε να επαναλάβει ακόμη πιο δυνατά «Ο Τραμπ δεν είναι ο πρόεδρός μου, ελευθερώστε την Παλαιστίνη». Η εκπαίδευση έχει γίνει εμπόρευμα και δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην πειθαρχία, παρά στην μάθηση. Το σύστημα υγείας έχει γίνει εμπόρευμα. «Προσπαθώ να φανταστώ ξανά την δικαιοσύνη. Ένα σύστημα, το οποίο δεν χρειάζεται να βασίζεται σε βιαίες δομές. Ταυτόχρονα, πρέπει να ξαναφανταστούμε νέους τρόπους να αντιμετωπίσουμε την βία, χωρίς να συνεισφέρουμε σε αυτή.»

 

Όπως τόνισε η Angela Davis, ο φεμινισμός που βασίζεται στην ποινικοποίηση όχι απλά δεν θα καταφέρει να μειώσει τη έμφυλη βία, αλλά θα βοηθήσει να χτιστούν κι άλλες φυλακές, στις οποίες βρίσκεται δυσανάλογος αριθμός μαύρων -με το ⅓ των κρατουμένων γυναικών παγκοσμίως βρίσκονται σε αμερικανικές φυλακές.

 

«Αυτή η εποχή χαρακτηρίζεται από την άνοδο των γυναικών. Οι γυναίκες οργάνωσαν τις πορείες μετά την ορκωμοσία του Τραμπ. Ήταν φανταστικό.»

 

«Αυτή η εποχή χαρακτηρίζεται από την άνοδο των γυναικών. Οι γυναίκες οργάνωσαν τις πορείες μετά την ορκωμοσία του Τραμπ. Ήταν φανταστικό. Οι κόποι αιώνων τώρα έχουν αρχίσει και αποδίδουν καρπούς» είπε η ακτιβίστρια, προσθέτοντας πως και πολλοί άντρες, ειδικά νεαροί, μαύροι, έχουν αρχίσει πλέον και βλέπουν τον φεμινισμό ως ένα εργαλείο για να παλέψουν γενικά για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

 

«Οι γυναίκες δεν συνωμοτούν για να πάρουν τις θέσεις των ανδρών. Θέλουν ολική αλλαγή. Δεν θέλουμε να αναπαράγουμε τους ίδιους μηχανισμούς. Θέλουμε να αμφισβητήσουμε την κυρίαρχη αφήγηση» συνέχισε, ακυρώνοντας το παράλογο επιχείρημα ότι οι γυναίκες παλεύουν για το δικαίωμα να μπορούν να ασκούν βία εξίσου με τους άνδρες. «Συμμετέχουμε στα κινήματα κοινωνικών δικαιωμάτων όχι τόσο για να τα δούμε να αποδίδουν καρπούς, όσο για να επιτρέψουμε στις επόμενες γενιές να συνεχίσουν την μάχη. Παλεύουμε τώρα για έναν κόσμο που συλλογικά θέλουμε και χρειαζόμαστε.»

Όταν τελείωσε την ομιλία της, ο κόσμος έπαθε αυτό που παθαίνει κανείς όταν είναι να μιλήσει μετά από κάποιον σπουδαίο. Δύο νεαρές φοιτήτριες πλησίαζαν μαζί στο μικρόφωνο και συγκινημένες καθώς ήταν, ζήτησαν συγνώμη που κομπιάζουν. Όταν όμως άρχισαν οι ερωτήσεις, το κοινό δεν ήθελε να σταματήσουν. «Αν είχατε ένα μαγικό ραβδί, τι θα αλλάζατε στον τρόπο σκέψης του κόσμου;» ήταν η πρώτη ερώτηση.

«Όσο παλεύουμε, πρέπει να θυμόμαστε τι είναι αυτό που μας εμπνέει. Με ποιόν τρόπο παλεύουμε για την δημιουργία ενός κόσμου που θα υπερισχύει η ισότητα; Μήπως επαναλαμβάνουμε τις πρακτικές που απεχθανόμαστε; Πως θα είμαστε συνειδητοποιημένοι σε σχέση με τις μεθόδους που χρησιμοποιούμε; Η ιδεολογία είναι τιμωρία, που έχει ενσωματωθεί βαθιά με τα συναισθήματά μας. Όταν κάποιος κάνει κάτι εναντίον μας, θέλουμε να του το επιστρέψουμε και να πληγώσουμε τον άλλο. Αυτός ακριβώς είναι ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει και το σωφρονιστικό σύστημα» απάντησε, κάνοντας έκκληση στους πιο μεγάλους σε ηλικία ανθρώπους να μαθαίνουν από τους νεότερους και να μην θεωρούν ότι η ηλικία τους τους δίνει και την εξουσία να τα ξέρουν όλα.

 

«Πάντα πρέπει να είμαστε πέντε βήματα μπροστά και να αναπτύσσουμε στρατηγικές που θα μας βοηθούν να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε. Δεν είναι παραγωγικό να αναπτύσσουμε στρατηγικές σκεπτόμενοι πως θα εφαρμοστούν στην πολιτική. Πρέπει να συμβεί. Ο αγώνας είναι πιο σημαντικός, πρέπει να πιέζουμε αυτούς που έχουν την εξουσία για να εφαρμόσουν τις πολιτικές. Αυτό που ήταν σημαντικό κατά την οχταετία Ομπάμα, ήταν το κίνημα. Κανείς δεν πίστευε ότι θα έχουμε μαύρο πρόεδρο κι όμως έγινε. Το πρόβλημα όμως είναι ότι όλοι αυτοί που ήταν στους δρόμους, αφού έγινε ο Ομπάμα πρόεδρος, πήγαν σπίτια τους. Ποιός ξέρει τι θα γινόταν αν έμεναν και συνέχιζαν να διεκδικούν;»

 

Στην συνέχεια, με αφορμή μια συζήτηση για την διαθεματικότητα και τον συσχετισμό του ρατσισμού, του φεμινισμού, του αντιιμπεριαλισμού και του σπισισμού, έγινε η ερώτηση αν το φεμινιστικό κίνημα πρέπει να είναι και αντισπισιστικό. «Αυτή η ερώτηση για τα ζώα είναι πολύ σημαντική. Όπως και το ζήτημα της βιομηχανίας του φαγητού και της κλιματικής αλλαγής. Τα κινήματα που μας αφορούν όλους και έχουν να κάνουν με τον κόσμο που ζούμε είναι πολύ κρίσιμα. Τι νόημα έχει να χτίσουμε έναν δίκαο κόσμο, αν δεν μπορούμε να τον σώσουμε; Είμαι vegan και πιστεύω πως όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε τι βάζουμε στο σώμα μας. Τι καταναλώνουμε; Πρέπει να καταλάβουμε την βία που επιβάλλουμε σε ανθρώπινα αλλά και μη ανθρώπινα ζώα. Σύντομα θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε κι αυτό το ζήτημα. Ο βιγκανισμός είναι το επόμενο μεγάλο πλανητικό κίνημα.»

 

Σχετικά με την άνοδο του φασισμού, η Angela Davis σχολίασε πως πρέπει να διατηρήσουμε και να προστατεύσουμε τον χώρο μας και τα κινήματά μας. «Ακόμη κι αυτοί που δεν θέλουν να βγουν στους δρόμους, μπορούν να βοηθήσουν με άλλους τρόπους. Υπάρχει η αντίληψη ότι επανάσταση σημαίνει να σπας παράθυρα, έτσι δεν σκεπτόμαστε ότι πρέπει να συμπεριλάβουμε τον μεγαλύτερο αριθμό ατόμων. Οι προοδευτικοί δικηγόροι μπορούν να βοηθήσουν στην οργάνωση του κινήματος. Γιατί αν ένα κίνημα χρειάζεται να προστατεύσει τον εαυτό του, απλά δεν θα επιβιώσει.»

============================================

"Το κίνημα της κατάργησης των φυλακών (prisonabolitionism) έχει μακρά ιστορία και σε διάφορες εποχές οι ακτιβιστές του υποστήριξαν πως οι συνθήκες που επικρατούν στις φυλακές και τα κρατητήρια, παράλληλα με την αποτυχία των σωφρονιστικών ιδρυμάτων να επιτελέσουν τον διακηρυγμένο τους σκοπό, συγκροτούν το ισχυρότερο επιχείρημα για την κατάργησή τους. Βέβαια, οι συνθήκες έχουν γίνει ακόμα χειρότερες με τα χρόνια και ένας ασύλληπτος αριθμός ανθρώπων -πάνω από δυο εκατομμύρια- κρατούνται σήμερα στο σωφρονιστικό δίκτυο των ΗΠΑ. Επιπλέον, γίναμε μάρτυρες του πως οι θεσμοί αυτοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον πόλεμο των ΗΠΑ για την επίτευξη παγκόσμιας κυριαρχίας - και αυτό αποτελεί ένα ακόμα επιχείρημα υπέρ της κατάργησής τους.

Όταν κάνουμε λόγο για την κατάργηση, δεν φανταζόμαστε τη μεμονωμένη κατάλυση των εγκαταστάσεων που ονομάζουμε φυλακές και κρατητήρια. Δεν είναι αυτό το πρόταγμα της κατάργησης. Εισηγηθήκαμε την έννοια του σωφρονιστικοβιομηχανικού συμπλέγματος ως αντανάκλαση του βαθμού στον οποίο η φυλακή δομείται βαθύτατα από οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες, που πρέπει και οι ίδιες να καταλυθούν. Θα μπορούσες λοιπόν να πεις ότι η κατάργηση των φυλακών είναι ένας τρόπος να μιλάμε για τις παγίδες τις οποίες κρύβει η ιδιαίτερη εκδοχή δημοκρατίας που αντιπροσωπεύεται από τον αμερικανικό καπιταλισμό."

Γυναίκα. Μαύρη. Κομμουνίστρια. Διανοούμενη. Αμερικανίδα. Φυσιογνωμική συμπύκνωση όλων όσοι αποκλείονταν από το αμερικανικό όνειρο, η Άντζελα Υβόν Ντέηβις αναδείχθηκε σε πρόσωπο αναφοράς για όλους όσοι στρατεύτηκαν στην ανατροπή του. Ωστόσο, και μετά την άμπωτη των εξεγερσιακών εικόνων, παρέμεινε αφοσιωμένη στην υπόθεση της ολόπλευρης απελευθέρωσης, ενεργός μέχρι σήμερα στο χώρο της σκέψης και του ακτιβισμού και δεκτική στην αναμέτρηση με διαρκώς νέα ερωτήματα.

Σε αυτή τη συλλογή συνεντεύξεων η Άντζελα Ντέηβις συζητά για τη φύση της εξουσίας των αμερικανικών θεσμών, με αφορμή τις αποκαλύψεις για τη φυλακή του Άμπου Γράιμπ. Με εφαλτήριο τη φυλάκισή της και την εμπειρία του να έχει υπάρξει "εχθρός του κράτους" η Ντέηβις, καθηγήτρια φιλοσοφίας, μαθήτρια του Χέρμπερτ Μαρκούζε και άλλοτε η "πλέον καταζη-τούμενη " γυναίκα της Αμερικής, συζητά για την αντίσταση και τον νόμο, τον θεσμοποιημένο σεξουαλικό καταναγκασμό, τις φυλακές και την πολιτική, αναπτύσσοντας, μεταξύ άλλων, την άποψη του W.E.B. Dubois ότι μόλις οι Αφροαμερικανοί χειραφετήθηκαν από τη δουλεία, στερήθηκαν τα πλήρη δικαιώματα των άλλων πολιτών. Αυτή η στέρηση δικαιωμάτων καθώς και η δημιουργία του αμερικανικού σωφρονιστικού συστήματος λειτούργησαν ως ένας τρόπος διατήρησης της κυριαρχίας και της άσκησης ελέγχου σε ολόκληρους πληθυσμούς.

Με αναλύσεις πρωτότυπες και ταυτόχρονα διεισδυτικές, αναλύσεις που θα αντέξουν πέραν του τρέχοντος ιστορικού χρόνου, η Ντέηβις αποκαλύπτει τους δεσμούς μεταξύ της αυτοκρατορίας, των φυλακών και των βασανιστηρίων. Οι συνεντεύξεις αποτελούν άμεση αντίδραση -από μια πρώην εχθρό του κράτους που έγινε μια από τις σημαντικότερες μορφές της δημόσιας διανόησης (public intellectual)- προς την οξύτερη, ίσως, κρίση της αμερικανικής πολιτικής και ηθικής ταυτότητας των καιρών μας. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

=====================================================

Η Άντζελα Ντέιβις 

(Angela Yvonne Davis26 Ιανουαρίου 1944)

Είναι Αμερικανίδα πολιτική ακτιβίστρια, ακαδημαϊκός και συγγραφέας. Εμφανίστηκε ως εξέχουσα ακτιβίστρια της αντικουλτούρας της δεκαετίας του 1960 συνεργαζόμενη με το Κόμμα Μαύρων Πανθήρων και ασχολούμενη ιδιαίτερα με το κίνημα για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Ως αποτέλεσμα της αγοράς πυροβόλων όπλων που χρησιμοποιήθηκαν για την ένοπλη κατάληψη μίας δικαστικής αίθουσας στο Σαν Ραφαέλ, Καλιφόρνια, όπου σκοτώθηκαν τέσσερα άτομα, διώχθηκε για συνωμοσία. Αργότερα απαλλάχθηκε από την κατηγορία αυτή.

Είναι ομότιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σάντα Κρουζ. Είναι επίσης πρώην διευθύντρια του τμήματος φεμινιστικών σπουδών του πανεπιστημίου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέρονται είναι ο φεμινισμός, οι αφροαμερικανικές σπουδές, η κριτική θεωρία, ο μαρξισμός, η pop μουσική, η κοινωνική συνείδηση και η φιλοσοφία και ιστορία της τιμωρίας και των φυλακών.

Το γεγονός ότι η Ντέιβις ήταν μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, οδήγησε τον κυβερνήτη της Καλιφόρνιας Ρόναλντ Ρήγκαν το 1969 να προσπαθήσει να την εμποδίσει να διδάξει σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο της πολιτείας της Καλιφόρνιας. Η Ντέιβις υποστήριξε τις κυβερνήσεις του Ανατολικού Μπλοκ για αρκετές δεκαετίες. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, ήταν δύο φορές υποψήφια για αντιπρόεδρος των ΗΠΑ. Έφυγε από το κόμμα το 1991.

Η ζωή της

Η Ντέιβις γεννήθηκε στις 26 Ιανουαρίου του 1944 στο Μπέρμιγχαμ (Αλαμπάμα) και μεγάλωσε σε συνθήκες ρατσιστικής καταπίεσης.[14] Σπούδασε στα πανεπιστήμια της Μασαχουσέτης, του Παρισιού, της Φραγκφούρτης και της Καλιφόρνιας, όπου διδάχθηκε φιλοσοφία και κοινωνιολογία από τον παγκοσμίως διάσημο διανοητή Χέρμπερτ Μαρκούζε. Το 1969 έγινε σε ηλικία 25 ετών επίκουρη καθηγήτρια της φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, αλλά αποβλήθηκε από αυτό όταν έγινε γνωστό ότι ήταν ενεργό μέλος του Κ.Κ. Η.Π.Α. Στη συνέχεια επέστρεψε για ένα μικρό διάστημα, καθώς πολιτειακό δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματική την απόλυσή της, για να εκδιωχθεί οριστικά τον Ιούνιο του 1970, αυτή τη φορά για "μια σειρά εμπρηστικές ομιλίες της, με στόχο την πρόκληση κοινωνικής αναταραχής".

Την περίοδο εκείνη η Ντέιβις, που υποστήριζε ενεργά το κίνημα των Μαύρων Πανθήρων, πρωτοστάτησε σε εκδηλώσεις συμπαράστασης στους μαύρους φυλακισμένους Τζορτζ Τζάκσον, Φλίτα Ντράμγκο και Τζον Κλισέτ, που κατηγορήθηκαν για το φόνο ενός λευκού δεσμοφύλακα στις διαβόητες για την απάνθρωπη σκληρότητά τους φυλακές Σολεδάδ, στην Καλιφόρνια[15]. Οι οργανώσεις των μαύρων κατήγγειλαν δικαστική σκευωρία, φέρνοντας στο φως όλη τη ρατσιστική μισαλλοδοξία του αμερικανικού δικαστικού και σωφρονιστικού συστήματος[16][17].

Στις 7 Αυγούστου του 1970, τρεις μαύροι, μεταξύ των οποίων και ο αδελφός του Τζορτζ Τζάκσον, Τζόναθαν, και ένας δικαστής σκοτώθηκαν ύστερα από ένοπλη απόπειρα απαγωγής του τελευταίου από δικαστήριο της καλιφορνέζικης πόλης Σαν Ραφαέλ, με στόχο τον εκβιασμό των αρχών για την απελευθέρωση των τριών καταδίκων της Σολεδάδ.

Στις 15 Αυγούστου η αμερικανική κοινή γνώμη, που παρακολουθούσε με μεγάλο ενδιαφέρον την πολύκροτη υπόθεση της Σολεδάδ, έμεινε άφωνη διαβάζοντας στις εφημερίδες ότι εκδόθηκε ένταλμα για τη σύλληψη της απολυμένης καθηγήτριας Άντζελα Ντέιβις, με τις κατηγορίες του φόνου πρώτου βαθμού, της απαγωγής και της συνωμοσίας.

Το FBI κατηγόρησε την Ντέιβις για συνενοχή στην αιματηρή απόπειρα στο Σαν Ραφαέλ, υποστηρίζοντας ότι τρία από τα όπλα που χρησιμοποιήθηκαν στην απόπειρα ήταν καταχωρισμένα στο όνομα της μαύρης κομμουνίστριας. Η υπόθεση απέκτησε πανεθνικό ενδιαφέρον καθώς η Ντέιβις, που κρυβόταν για να αποφύγει τη σύλληψη, αντιμετώπιζε ακόμα και την ποινή του θανάτου, αφού η πολιτειακή νομοθεσία προέβλεπε την ίδια τιμωρία φυσικών και ηθικών αυτουργών προκειμένου για εγκλήματα πρώτου βαθμού.

Έπειτα από ένα άνευ προηγουμένου ανθρωποκυνηγητό σε όλη τη χώρα, η Ντέιβις συνελήφθη στις 13 Οκτωβρίου στη Νέα Υόρκη και φυλακίστηκε στην Καλιφόρνια σαν εξαιρετικά επικίνδυνη εγκληματίας.

Μόνο έπειτα από μια μεγάλη κινητοποίηση προοδευτικών οργανώσεων και διανοουμένων και κάτω από την πίεση μεγάλης μερίδας του Τύπου, οι δικαστικές αρχές της Καλιφόρνιας έκριναν αντισυνταγματική την ποινή του θανάτου για την περίπτωση της Ντέιβις και επέτρεψαν την απελευθέρωσή της με χρηματική εγγύηση εν αναμονή της δίκης της, που έγινε ενάμιση χρόνο αργότερα.

Άντζελα ΝτέιβιςΌταν ήμουνα στη φυλακή, ανάμεσα στο 1970-1972, αντιμέτωπη με τη θανατική ποινή, πλήθος Έλληνες στήριξαν την καμπάνια για τη ζωή μου, έλαβα μάλιστα τότε πολλά ένθερμα μηνύματα αλληλεγγύης μαζί κι ένα όμορφο ξυλόγλυπτο-δώρο από Έλληνες πολιτικούς κρατούμενους. Τους χρωστάω ένα τεράστιο ευχαριστώ και το δίνω στα εγγόνια τους.

 

 

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2022

Ο Μητσοτάκης στήνει τα δικά του ξερονήσια.

Δεν είναι δα και είδηση. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης το έχει ζητήσει από το βήμα της Βουλής. Ο Άδωνης Γεωργιάδης το έχει προαναγγείλει από τα social media γράφοντας «τιτ τακ , τικ τακ, ετοιμάσου για φυλακή». Η ίδια η ΝΔ το έχει αποδώσει ως κατηγορία χωρίς να υπάρχει καν κατηγορία. Μόλις προχθές, για μια ακόμη φορά, ο Υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε πως τον Βαξεβάνη θα τον καλέσει η Ανακρίτρια για τη Novartis.

Μετά απ’ όλα αυτά, η Δικαιοσύνη, απλώς κάνει δουλειά της που απ ό,τι φαίνεται δεν είναι άλλη, από το να δώσει ένα μάθημα σε όποιον τολμά να αποκαλύπτει και να ζητά τιμωρία για τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος. Τίποτα δεν έχει αλλάξει, αλλά και τίποτα δεν είναι όπως παλιά. Ο υιός Μητσοτάκης, ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση εργαλειοποίησης της Δικαιοσύνης , στήνει δικαστήρια για τους αντιπάλους της.

Στις 11:50 το πρωί, δικαστικός επιμελητής μου επέδωσε «Κλήση Κατηγορούμενου» από την Ανακρίτρια του Αρείου Πάγου Κωνσταντίνα Αλεβιζοπούλου (τα ονόματα είναι καλό να μνημονεύονται γιατί αποτελούν όλα κομμάτια ενός παζλ που καταγράφει η Ιστορία). Σύμφωνα με την κλήση πρέπει να απολογηθώ για συνέργεια σε κατάχρηση εξουσίας από κοινού δια της μεταχείρισης παρανόμως εκβιαστικών μέσων, για συνέργεια σε κατάχρηση εξουσίας δια της εκθέσεως σε δίωξη ή τιμωρία αθώου κατά συρροή, για συνέργεια σε παράβαση καθήκοντος και για εγκληματική οργάνωση. Δεν έχουν τόσο σημασία οι νομικοί όροι, αλλά η πραγματικότητα.

Οι ΗΠΑ έχουν αναγκάσει τη Novartis να πληρώσει 350 εκατομμύρια ευρώ για τις πρακτικές της στην Ελλάδα, τρεις πρώην υπουργοί ερευνώνται ακόμη στην Ελλάδα, δύο δικαστικά συμβούλια έχουν κάνει δικαστικές πράξεις στις οποίες παραδέχονται χρηματισμό πολιτικών, αλλά η Δικαιοσύνη όπως εκφράζεται από τα Ανώτατα Όργανά της θέλει να τιμωρήσει αυτόν που αποκάλυψε. Ζούμε την πρωτοφανή για τη χώρα ποινικοποίηση της δημοσιογραφίας και εξόντωσης των δημοσιογράφων (ναι έχουμε φτάσει και στη βιολογική εξόντωση δημοσιογράφων). 

Η πρόσβαση του δημοσιογράφου στις πηγές και την πληροφορία, η ενημέρωση της κοινής γνώμης και μάλιστα με στοιχεία, γίνεται με τη συνδρομή της Δικαιοσύνης, από κοινωνικό και επαγγελματικό πλεονέκτημα, ποινικό αδίκημα. Δημοσιογράφοι που αποκάλυψαν, μέσα από μια αντιστροφή της πραγματικότητας ενοχοποιούνται γιατί δήθεν η πληροφορία προέκυψε από κάποιους που είχαν κακιές προθέσεις. Ο χρόνος μετάδοσης της πληροφορίας, η πληρότητα της είδησης και η επιβεβαίωσή της, από δημοσιογραφικό προτέρημα μετατρέπονται σε υποψία συναλλαγής.

Δεν γνωρίζω το κατηγορητήριο αφού δεν έχω παραλάβει τη δικογραφία, αλλά από το κατηγορητήριο της Επιτροπής της Βουλής το οποίο φαίνεται να υιοθετεί και να αντιγράφει η Ανάκριση, οι κατηγορίες εναντίον μου στηρίζονται σε όσα καταθέτουν η πρώην Εισαγγελέας Διαφθοράς Ελένη Ράικου και ο πρώην προστατευόμενος μάρτυρας στην υπόθεση Novartis, ο οποίος επιχείρησε να διαφύγει στο εξωτερικό.

Για την μεν κυρία Ράικου, είμαστε αυτοί που αποκαλύψαμε τη σχέση του συζύγου της με χρηματοδοτήσεις από τη Novartis αλλά και άλλες υποθέσεις εικονικών συνταγογραφήσεων. Δημοσιεύσαμε επίσης αναφορά της Ανακρίτριας Ηλιάνας Ζαμανίκα η οποία την κατήγγειλε στον Άρειο Πάγο για προσπάθεια κάλυψης του εμπόρου όπλων Λιακουνάκου. Για την ίδια υπόθεση (Λιακουνάκου) είχαμε δημοσιεύσει sms από τα οποία προέκυπτε πως ο Λιακουνάκος γνώριζε για την απόφαση της Ειασαγγγελίας Διαφθοράς να εξετάσει μάρτυρα στην Γαλλία και επιχείρησε να μεταστρέψει τη στάση του κατά την κατάθεση. Για την κυρία Ράικου, έχουμε επίσης δημοσιεύσει Αναφορά του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γιάννη Αγγελή, που αναφερόταν σε ευνοϊκή μεταχείρηση του επιχειρηματία Αντρέα Βγενόπουλου.

Για τον Νίκο Μανιαδάκη, είμαστε υπεύθυνοι γιατί ευθυνόμαστε για όλη την περιπέτειά του επί χρόνια. Από την έκδοση του HOT DOC ακόμη , είχαμε αποκαλύψει πως η σύζυγός του, γνωστή τραγουδίστρια Χριστίνα Φαρμάκη, είχε στήσει εταιρείες τις οποίες χρηματοδοτούσαν εν είδει συμβολαίων μελετών, η Novartis και άλλες φαρμακευτικές. Στη συνέχεια ο Μανιαδάκης βρέθηκε μπροστά μας ως εμπλεκόμενος στο σκάνδαλο Novartis. Το πώς και με ποιο ρόλο θα το δούμε εν καιρώ και θα έχει (ναι αυτό είναι υπόσχεση) ενδιαφέρον.

Όλα αυτά τα στοιχεία της έρευνας χρόνων και τις αποκαλύψεις, οι «ενδιαφερόμενοι» τα εμφανίζουν ως απόδειξη της σχέσης με κάποιους που είχαν κακούς σκοπούς και άνομες προθέσεις. Πρέπει να απολογηθούμε για την ικανότητά μας να αποκαλύπτουμε πράξεις διαφθοράς αντί να απολογηθούν οι διεφθαρμένοι για τη διαφθορά. Αν ο Γούντγουορντ και ο Μπερνστάιν της Washington Post ζούσαν στην Ελλάδα θα ήταν αυτοί απολογούμενοι για την αποκάλυψη του Γουότεργκειτ και όχι ο Πρόεδρος Νίξον. Και αν

η Δάφνη Γαλιζία δεν δολοφονούνταν στη Μάλτα από τους διεφθαρμένους, στην Ελλάδα θα είχε τη δική μου τύχη. Θα την καλούσε η Δικαιοσύνη να απολογηθεί για τα στοιχεία διαφθοράς.

Ζούμε σε μια δυστοπία και δεν χρειάζονται αυταπάτες. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την πρώτη ημέρα που αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο Novartis, πήρε θέση πως δεν υπάρχει σκάνδαλο. Λίγο αργότερα, το Documento αποκάλυψε πως η θέση του αυτή δεν ήταν άσχετη με τις φιλικές σχέσεις που είχε με τον πρωταγωνιστή του σκανδάλου Κωνσταντίνο Φρουζή, ο οποίος του διοργάνωνε προεκλογικά δείπνα και τον βοηθούσε να αναλάβει την ηγεσία της ΝΔ.

Ο Μητσοτάκης ακολουθεί την οικογενειακή παράδοση. Ο πατέρας του οδήγησε τον Αντρέα Παπανδρέου στο Ειδικό Δικαστήριο, αυτός επιχειρεί να οδηγήσει όχι μόνο το σύνολο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αλλά και κάθε ανεξάρτητη φωνή.

Η ιδιομορφία με εμένα και το Documento είναι πως δεν αποτελούμε έναν αντίπαλο πολιτικό, αλλά το σύστημα εκείνο της δημοσιογραφίας που έχει αποκαλύψει τις γκρίζες περιοχές στις οποίες κινείται η Οικογένεια Μητσοτάκη με offshore, ανακριβές πόθεν έσχες, σπίτια του Βολταίρου και τα funds των Κέυμαν. Ωστόσο δεν είμαστε ο μοναδικός στόχος. Είμαστε η προσπάθεια παραδειγματικής τιμωρίας σε όποιον τολμά, η προσπάθεια να γονατίσουν τα τελευταία προπύργια της ελευθερίας του Τύπου, η απόφαση να επιβάλουν ένα κράτος Μητσοτάκη με αυτοκρατορικό μεγαλοϊδεατισμό και αυταρχική επιβολή.

Είχαμε προειδοποιήσει από όταν ακόμη ο Μητσοτάκης προσπάθησε να εξαφανίσει το Documento αποκλείοντάς το από τη διαφήμιση, πως είμαστε μεν στόχος αλλά δεν είμαστε ο μοναδικός. Σήμερα οι επιθέσεις έχουν επεκταθεί σε όποιον τολμά να πει ένα «μη» ή ένα «όχι». Η Έλενα Ακρίτα, ο Σταμάτης Κραουνάκης, ο Παύλος Πολάκης , ο Γιάννης Μαντζουράνης, ακόμη και αυτός ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ που έχει εκ των πραγμάτων ρόλο κριτικής της κυβέρνησης, δέχονται επιθέσεις και αποκλεισμούς στο διαδίκτυο. Προηγείται φυσικά πάντα, η δολοφονία χαρακτήρα.

Κάθε μέρα οικοδομείται ένας Βαλκανικός Μητσοτακικός Τραμπισμός με βασικό όπλο τη διχόνοια στην κοινωνία και την ενοχοποίηση των αντιπάλων.

Θέλω να διαβεβαιώσω τους πάντες και τους λειτουργούς της Δικαιοσύνης, πως δεν φοβάμαι γιατί έχω κάνει τη δουλειά μου την οποία φυσικά θα συνεχίσω να κάνω. Φυσικά ούτε θα γδάρω, ούτε θα ανασκολοπίσω κάποιον, όπως απειλούσαν οι ελεγχόμενοι για τη Novartis. Θα αποκαλύψω όμως κάθε πλευρά του σκανδάλου και κάθε παράγοντά της. Και δεν εννοώ το σκάνδαλο της Νovartis, αλλά αυτό που έχει ως συμμέτοχους θεσμούς και παραθεσμούς.

Κάποτε το καθεστώς έστηνε ξερονήσια και φυλακές . Σήμερα ο Μητσοτάκης στήνει τα δικά του στρατοδικεία. Μόνο που δεν έχουμε χούντα. Ακόμη και αν θέλουν πολύ να έχουμε

ΥΓ-1: Διάβασα για το αίτημα των συγκατηγορούμενων δημοσιογράφων Γιάννη Φιλιππάκη και Γιάννας Παπαδάκου προς την Ανακρίτρια, να τους παραδοθεί η δικογραφία Novartis, η οποία αφορά τους τρεις πρώην Υπουργούς που βρίσκονται υπό δικαστικό έλεγχο ως σχετιζόμενη. Η Ανακρίτρια αρνείται. Υπάρχει κάτι στη δικογραφία που αναιρεί την προσπάθεια να στηθεί η «σκευωρία Novartis»;

ΥΓ-2: Τόσο ο Άδωνης Γεωργιάδης όσο και οι δημοσιογράφοι Γιάννης Κουρτάκης και ο (μετακλητός) Μπάμπης Παπαπαναγιώτου, εδώ και βδομάδες έχουν προαναγγείλει πως θα με καλέσει η ανακρίτρια. Να υποθέσουμε ότι αυτό (κατά τη λογική τους) είναι η απόδειξη μιας σκευωρίας κατηγορίας εναντίον μου και όχι δικαίωμα στην πληροφορία;

Προαναγγέλλουν αυτά που αποφάσισε μετά από μήνες η Ανακρίτρια;