Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018

Η αναγκαιότητα της ανηθικότητας


 

Από το βιβλίο του Β. Ραφαηλίδη: Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας

 

http://www.enallaktikos.gr/ar18102el-vasilis-rafailidis-i-anagkaiotita-tis-anithikotitas.html?fbclid=IwAR1mF9iqBqt6zph1n5FeqiFeQgJlPeA2SQxU-88SQ2fTszoAQBVn5AB70-A#.XCMn_R67UEB.facebook

 

Η ιστορία βαδίζει το δύσκολο δρόμο της, ερήμην της ηθικής. Βέβαια, η ηθική υπάρχει πάντα, αλλά μόνο για να ελέγχονται από την κοινωνία τα καταστροφικά ένστικτα και ο άκρατος εγωισμός, μέσα από ένα πλέγμα απαγορεύσεων, που κατά κανόνα έχουν θεϊκή επικύρωση, ώστε να γίνονται, αν όχι περισσότερο πειστικές οι απαγορεύσεις, τουλάχιστον περισσότερο επίφοβες.

 

Κατά κάποιον τρόπο, οι δέκα εντολές είναι τα δέκα άρθρα του χριστιανικού ηθικού «συντάγματος» (κώδικα) πάνω στα οποία στηρίζονται οι επιμέρους ηθικοί νόμοι. Όμως, η τήρηση αυτού του «συντάγματος» δεν επαφίεται στο χριστιανισμό των χριστιανών, όπως το κυρίως ειπείν σύνταγμα στον πατριωτισμό των Ελλήνων, αλλά στο φόβο της τιμωρίας στον άλλο κόσμο. Που όσοι τον αψηφούν κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους στη Γη.

 

Σου λένε οι άνθρωποι, και δικαίως: Αυτόν εδώ τον κόσμο, τον βλέπουμε και τον ξέρουμε. Τον «άλλο κόσμο» όμως δεν τον βλέπουμε και γι' αυτό τον φανταζόμαστε, ή τον ονειρευόμαστε. Λοιπόν, ας τα βολέψουμε πρώτα στον ορατό κόσμο, κι ας αφήσουμε τη φροντίδα για τον αόρατο στους παπάδες, που είναι ειδικοί και ξέρουν καλύτερα.

 

Οι δυο κόσμοι, «αυτός» και ο «άλλος», πάντα μπέρδευαν ο ένας τον άλλο, σαν να στέκονταν εχθρικά ο ένας απέναντι στον άλλο: Αν πρόκοβες σ' αυτόν τον κόσμο, θα 'σουν ένας ανεπρόκοπος στον άλλο. Αλλά αν σιγουρευόσουν πως κέρδισες τον άλλο, θα αδιαφορούσες εντελώς για τούτον. Κι έτσι, τούτος ο κόσμος έγινε τελικά για τους έξυπνους κι ο άλλος για τους χάχες, όπως άλλωστε το λέει ρητά και κατηγορηματικά κι εκείνο το «,μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι».

 

Η υπερβολική φροντίδα για τη «βασιλεία των ουρανών» αφήνει ελεύθερο το πεδίο δράσης των βασιλέων επί της Γης, καθώς και όλων των βασιλικών ή μη καθαρμάτων. Ο καθένας στο βασίλειό του, λοιπόν, κι ο φτωχός στο δικό του εις τους ουρανούς, ένθ' απέδρα πάσα οδύνη, λύπη και στεναγμός.

 

Παρά ταύτα, παρά δηλαδή τις θεϊκά κατοχυρωμένες ηθικές απαγορεύσεις, η ανηθικότητα δεν έλλειψε ποτέ από τη Γη. Ευτυχώς, γιατί οι ηθικοί άνθρωποι εκτός από διαρκώς τρομαγμένοι εξαιτίας της ύπαρξης της κόλασης, είναι και βαθύτατα ανήθικοι στο βάθος βάθος. Διότι εξαρτούν την ηθικότητά τους από το αόρατο μαστίγιο του θεού, κι όχι από το ήθος, δηλαδή τη βαθιά και βιωματική κατανόηση της αξίας και της σημασίας του καλού εν τω κόσμω, που το πράττει κανείς χωρίς να περιμένει καμιά ανταμοιβή στον άλλο κόσμο, έτσι, γιατί είναι όντως καλός, κι όχι γιατί του είπε ο παπάς της ενορίας πως πρέπει να είναι καλός, για να πάρει το βραβείο στους ουρανούς, ως αριστεύσας μαθητής επί της Γης! Εδώ σε θέλω κάβουρα! να περπατάς στα κάρβουνα της γης και να μην καίγεσαι. Κι όχι να παριστάνεις τον καλό, ενώ δεν είσαι παρά ένα τρομοκρατημένο ανθρωπάκι, που είναι καλό θέλει δεν θέλει, του αρέσει δεν του αρέσει, το μπορεί δεν το μπορεί.

 

Πάντως, και παρά τις ηθικές απαγορεύσεις, η κοινωνία δεν ηθικολογεί. Ηθικολογούν μόνο τα άτομα. Για τον απλό λόγο πως η ηθική είναι μια προσωπική σχέση με το καλό και το κακό, ενώ η κοινωνία, παρόλο που αποτελείται από άτομα, δεν είναι το άθροισμα των ατόμων που τη συναποτελούν, αλλά ένα «μόρφωμα» όπως λέμε, δηλαδή μια «οντότητα» στατιστική και συνεπώς υπερπροσωπική. Μια ομάδα ανθρώπων που αποτελείται, ας πούμε, από σένα, από μένα κι από τον Φούφουτο, ή όποιον άλλο τέλος πάντων, που δρα σαν ομάδα χωρίς να εξατομικεύει τη δράση του καθένα, αλλά αθροίζοντας τη δράση του καθένα ανάλογα με τις ικανότητές του, δίνει ένα «άθροισμα» συμπεριφοράς που καμιά σχέση δεν έχει με τη συμπεριφορά του καθένα χωριστά, παρότι ο καθένας χωριστά παίρνει μέρος στον καθορισμό του αθροίσματος.

 

Θα καταλάβετε καλύτερα τη στατιστική έννοια (το μέσο όρο) του αθροίσματος αυτού, αν βρεθείτε σε μια διαδήλωση, όπου η μάζα ενεργεί και φέρεται, ηθικά ή ανήθικα, αναλώγως, σαν μια υπερπρόσωπη οντότητα (μόρφωμα). Είναι απόλυτα βέβαιο, πως μια τέτοια ομάδα ανθρώπων έχει μεγαλύτερη αίσθηση του κακού παρά του καλού. Γι αυτό, άλλωστε, φοβούνται τις ομάδες, κυρίως τις εξαιρετικά πολυάριθμες, οι εξουσιαστές. Ξέρουν τι τους περιμένει αν περιπλακούν σε μια ομάδα που ενεργεί ως μόρφωμα και όχι εξατομικευμένα. Κι η ομάδα αυτή έχει συγκροτηθεί για να υπερασπιστεί κάποια συγκεκριμένα συμφέροντά της κι όταν αυτά είναι ζωτικά δηλαδή άμεσον σχέσιν έχοντα με τη ζωή των ατόμων, μπορεί να γίνει χαμός στην πιο απόλυτη κυριολεξία. Εκείνη τη στιγμή, το καθένα χωριστά από τα άτομα της ομάδας, στέλνει περίπατο την ηθική του, και το κακό εμφανίζεται σ' όλο του το καταστροφικό μεγαλείο.

 

Η τεράστια δύναμη της μάζας, που την τρέμουν οι πάντες, έχει τη ρίζα της σ' αυτή την προσωρινή έστω κατάργηση της καταναγκαστικής ηθικής, που όπως είπαμε δεν πρέπει να συγχέεται με το ήθος, δηλαδή με τη βιωματική και αυθόρμητη ηθικότητα, που δεν στηρίζεται στην ποινή και την τιμωρία. Μπορούμε να μιλάμε για το ήθος μιας ομάδας ανθρώπων, που κι αυτό είναι στατιστικά καθορισμένο (κατά μέσον όρο προσδιορισμένο), ποτέ όμως για την ηθική της ομάδας. Διότι η ομάδα, όταν δρα, ξεχνά αυτομάτως τις καταναγκαστικές ηθικές απαγορεύσεις. Κατά κάποιον τρόπο, απελευθερώνεται από την έξωθεν επιβεβλημένη ηθική, και δείχνει το πραγματικό και ουσιαστικό ήθος της - αν βέβαια αυτό υπάρχει στα άτομα που αποτελούν την ομάδα. Αν δεν υπάρχει... χαιρετίσματα στην εξουσία! Που αυτή κι αν είναι ανήθικη! (Κάθε εξουσία είναι εξ ορισμού ανήθικη. Η «καλή εξουσία» υπάρχει μόνο στον Παράδεισο).

 

Ο ιστορικός ρόλος της ανηθικότητας είναι πολύ μεγαλύτερος από ό,τι της ηθικότητας. Απλή απόδειξη, οι ήρωες. Όπως ξέρουμε, έτσι ονομάζουμε συνήθως αυτούς που σκότωσαν όσο το δυνατόν περισσότερους εχθρούς και στο τέλος σκοτώθηκαν. Και μη μου πείτε, καλά τους έκαναν αφού ήταν εχθροί, γιατί θα αποδειχτείτε φρικαλέοι χριστιανοί. Άλλωστε, είδατε πολλά αγάλματα ηρώων της επιστήμης, των γραμμάτων και των τεχνών; Το πολύ πολύ να είδατε κανέναν ανδριάντα πολιτικού, που δόξασε την πατρίδα δια των στρατιωτών, δηλαδή δια των εντεταλμένων δολοφόνων.

 

Σας το λέω και να το ξέρετε: Αν θέλετε να σας κάνουν άγαλμα, κάποτε, προσπαθήστε να απαλλαγείτε από τις ηθικές αναστολές. Εννοώ άγαλμα που να το στεφανώνουν στις εθνικές επετείους, κι όχι από τα άλλα, τα μονίμως αστεφάνωτα αγάλματα των ποιητών, που λειτουργούν ως άλλοθι στον κόσμο των βαρβάρων. Άλλωστε, στο σχολείο μας υποχρεώνουν να αποστηθίζουμε ημερομηνίες μαχών κυρίως, τουτέστιν ομαδικών και οργανωμένων σφαγών. Κι ύστερα μας ζητούν να γίνουμε καλοί και ηθικοί άνθρωποι. Τα κτήνη! Ενώ κάθε φορά που θα τα βρουν ζόρια, βάζουν μπροστά το μηχανισμό παραγωγής μαζικής ανηθικότητας, έναν έναν μας θέλουν ηθικούς. Τα ζώα!

 

Εγώ βρίζω κατά τη συνήθειά μου, όμως η ιστορία γράφει μονίμως στα παλιά της τα παπούτσια την ηθική μου αγανάκτηση. Η ιστορία δεν γράφεται από ηθικολόγους, γράφεται από ανθρώπους αποφασισμένους να σκοτώσουν και να σκοτωθούν αν χρειαστεί για τα συμφέροντά τους. Που, πάρα πολύ συχνά τα βαφτίζουν ιδανικά για να μην καταλαβαίνουμε περί ποιων ακριβώς συμφερόντων πρόκειται. Όταν π.χ. μας προτείνουν να σκοτωθούμε για την πατρίδα (τι πρόταση κι αυτή, μα τον Δία) δεν μας λένε ότι πρόκειται να σκοτωθούμε για τα συμφέροντα της ιθύνουσας τάξης της πατρίδας που κάνει τον πόλεμο, γιατί έχει σοβαρούς οικονομικούς λόγους να τον κάνει.

 

Είναι πολύ εύκολο να εφεύρει κανείς ιδανικά. Ακόμα και ο Τρωικός πόλεμος έγινε για το (αισθητικό) ιδανικό που επέβαλλαν τα μάτια της ωραίας Ελένης, κι όχι για τους θησαυρούς της Τροίας, που είχαν κάτσει στο μάτι των Αχαιών! Κοίτα να δεις πλάκα, φίλε μου! Να σε στέλνουν να σκοτωθείς, κι αν γυρίσεις ζωντανός να μη σου δίνουν μοιράδι από τη λεία, και να σ' αφήνουν να βολοδέρνεις με τα ιδανικά για τα οποία, λέει, έγινε ο πόλεμος. Τουλάχιστον οι αρχαίοι Έλληνες πρότειναν αισθητικά ιδανικά στους μελλοθάνατους. Ενώ εμείς οι τενεκέδες σκοτωνόμαστε για το «βασιλιά και την πατρίδα». Και καλά για την πατρίδα. Τσιμέντο να γίνει. Αμ, εκείνος ο βασιλιάς, πως διάολο γίνεται και γίνεται ιδανικό; Ω, τι κόσμος ηλίθιων μπαμπά Πλάτωνα!

 

Η πιο μεγάλη εφεύρεση του καπιταλισμού είναι το κολοσσιαίας σημασίας γεγονός πως παραμέρισε όλα τα άλλα ιδανικά και στη θέση τους έβαλε το χρήμα, όπως γινόταν πάντα στην ιστορία χωρίς να το ομολογούν καθαρά οι πολιτικάντηδες, και οι καθηγητές της ιστορίας που τους βοηθούν αποτελεσματικά. Κύριε, θέλεις να γίνεις πλούσιος; Σκότωσε, ρήμαξε, κλέψε, εξαπάτησε, κι όταν έρθει η ώρα σου εξομολογήσου και άντε στο καλό. Ο Άγιος Πέτρος σε περιμένει στον Παράδεισο.

 

Ο καπιταλισμός, λοιπόν, έκανε καταμερισμό έργου και στην ηθική. Τοποθέτησε το «κακό» σε τούτο τον κόσμο και το «καλό» στον άλλο, ώστε οι κακοί να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους σε τούτο τον κόσμο και οι καλοί να παίζουν το κομποσκοίνι τους (ίσως και κάτι άλλο) όσο οι κακοί κάνουν «καλές δουλειές». Έτσι γινόταν πάντα στην ιστορία, αλλά ο καπιταλισμός επιτέλους είπε τα πράγματα με τ' όνομά τους. Δηλαδή, δεν το βροντοφώναξε τ' όνομα. Το είπε από μέσα του για να μην τ' ακούσουν οι χαχόλοι και σταματήσουν να σκοτώνονται, για το βασιλιά (κοίτα να δεις πλάκα) και την πατρίδα

 

Γι' αυτό και πρόκοψε τόσο γρήγορα ο καπιταλισμός. Πρόκοψε, που λέτε, γιατί αναγνώρισε πως η ιστορία είναι «κακή» απ' την (δια τη φύση. Θέλω να πω, πως αναγνώρισε ότι η ιστορία φτιάχνεται και από τους ηθικούς και από τους ανήθικους, εναλλάξ ή κατά ζεύγος, θέλω να πω, μ' άλλα λόγια, πως η ιστορία δεν δίνη πεντάρα για την ηθική. Μπορεί να κλαψουρίζουν οι άνθρωποι μετά από κάθε μάχη, πάντως ο αγώνας δόθηκε και κερδήθηκε - κι αυτό έχει σημασία. Αν δοθεί χωρίς να κερδηθεί, τότε κλάψτα δικαίως. Στον καπιταλισμό μετράει μόνο η αποτελεσματικότητα, και ποτέ η ηθική. Αυτό, βέβαια, γινόταν — πάντα κι αυτό έκαναν και τα προγενέστερα του καπιταλισμού κοινωνικά συστήματα. Όμως, ο καπιταλισμός επιδίωξε την αποτελεσματικότητα παντί τρόπω — και γι' αυτό ακριβώς πρόκοψε και μεγαλούργησε. Σκέψου να κατακτάς την Αμερική, χωρίς, λέει, να σκοτώσεις ούτε έναν Ινδιάνο! Σκέψου να σου επιτίθονται οι φίλοι και γείτονες Τούρκοι για να σε λεηλατήσουν και συ, λέει, να τους λες: Μα, γιατί το κάνατε αυτό παιδιά! Δεν είναι ευγενικό! Μη με υποχρεώσετε να σας σκοτώσω και χάσω τον Παράδεισο στα καλά καθούμενα! Φύγετε, σας παρακαλώ, γιατί θα φωνάξω τον μπαμπά μου τον Ανδρέα.

 

Λοιπόν, ας αφήσουμε την πλάκα κι ας το πούμε καθαρά για να το καταλάβουν και οι... εθνικόφρονες (λες;) Το ήθος μετράει και στον άνθρωπο και στις κοινωνίες. Η ηθική όμως δεν μέτρησε ποτέ και σε τίποτα. Μπορεί κάποιοι να κέρδισαν τον Παράδεισο χάρη στην ηθική, αλλά μη μου ζητάτε περισσότερες πληροφορίες γι' αυτούς, γιατί θα δυσκολευτώ να τις διασταυρώσω ως καλός και ευσυνείδητος δημοσιογράφος. Άλλωστε, ποτέ ο διευθυντής μου δεν με έστειλε με δημοσιογραφική αποστολή στον Παράδεισο. Με έστειλε στην Κίνα, στην Κούβα, στη Λιβύη, στη Σοβ. Ένωση και αλλαχού, αλλά από Παράδεισο, τίποτα. Κανένα νέο από τον Παράδεισο.

 

Εδώ που τα λέμε, πάντως, και ο Παράδεισος και η Κόλαση είναι εδώ στη Γη. Ο καπιταλισμός το αντιλήφθηκε πολύ καλά αυτό. Βέβαια, άφησε την ηθική να δουλεύει υπέρ του ουρανίου Παραδείσου, αλλά αυτό το έκανε μόνο και μόνο για να μην αρχίσουν να ψάχνουν όλοι τον Παράδεισο στη Γη, σε μια εποχή που τα αγαθά είναι ακόμα λιγοστά, και συνεπώς ο παράδεισος της ευημερίας δεν μας χωράει όλους.

Πάντως, για πρώτη φορά με τον καπιταλισμό, και χάρη στη σωτήρια ανηθικότητά του (το λέω χωρίς ίχνος ειρωνείας) έγινε αντιληπτό από τον άνθρωπο πως ο Παράδεισος είναι δυνατό να υπάρξει σ' αυτή τη Γη. Αφού ήδη υπάρχει για πολύ περισσότερους, απ' όσους την εποχή της φεουδαρχίας, ή της δουλοκτησίας, σημαίνει πως μπορεί να διευρυνθεί κι άλλο. Ε, ακριβώς αυτή τη διεύρυνση επιχειρεί ο σοσιαλισμός. Πατώντας σταθερά στη ματοβαμμένη ιστορία του καπιταλισμού. Που αν δεν ήταν βάρβαρος, που αν ήταν υπέρ το δέον ηθικός, ούτε λόγος για σοσιαλισμό. Γιατί το σοσιαλισμό τον προετοιμάζει ο καπιταλισμός. Ο σοσιαλισμός μπορεί να γεννηθεί με καισαρική τομή, όπως στη Ρωσία του 1917, αλλά δια παρθενογενέσεως, ποτέ των ποτών. Εμείς οι μαρξιστές δεν μυρίσαμε τον κρίνο για να κυοφορήσουμε το σοσιαλισμό. Θέλω να πω, ο σοσιαλισμός δεν φύτρωσε στα κεφάλια μας, έτσι, γιατί είμαστε οι ηθικοί και οι τίμιοι. Ο ηθικός σοσιαλισμός είναι δυνατός διότι προυπήρξε ο ανήθικος καπιταλισμός.

 

«Κεραυνοί» Αντώναρου προς Άδωνη

 «Ο αρχιγελοίος ακροδεξιός αντιπρόεδρος της Σαμαρικής Νεας Δημοκρατίας»

 

Νέα επίθεση στη ΝΔ εξαπέλυσε σήμερα ο Ευάγγελος Αντώναρος με αφορμή δηλώσεις του Άδωνη Γεωργιάδη, ο οποίος φέρεται να ανέφερε πως: «Φέρνουν την καγκελάριο της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ για να πιέσει να ψηφίσουν τη συμφωνία των Πρεσπών».

Ο πρώην κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ νωρίτερα είχε εξαπολύσει μύδρους κατά του προέδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με τις δηλώσεις του για τη βόμβα στο Κολωνάκι.

Τώρα στο στόχαστρό του δεν βρέθηκε μόνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης αλλά και ο Άδωνης Γεωργιάδης, τον οποίο μάλιστα αποκαλεί «αρχιγελοίο ακροδεξιό αντιπρόεδρο της Σαμαρικής Νέας Δημοκρατίας», καθώς με τις δηλώσεις του «εκθέτει μια ολόκληρη παράταξη και στην ουσία διατυπώνει μια προσωπική προσβολή προς την επικεφαλής της γερμανικής κυβέρνησης».

 

Συγκεκριμένα, ο κ. Αντώναρος γράφει στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook:

 

Evangelos Antonaros

την Πέμπτη

 

 «Ο αρχιγελοίος ακροδεξιός αντιπρόεδρος της Σαμαρικής Νεας Δημοκρατίας φερεται να έχει δηλώσει τα εξής: "Φερνουν τη καγκελλάριο της Γερμανίας Ανγκελα Μερκελ για να πιέσει να ψηφίσουν τη συμφωνία των Πρεσπών." Θελω να πιστεύω ότι τέτοιου είδους παραληρηματικές συμπεριφορές εκφράζουν προφανώς μόνο τον ίδιο και τις κάθε μερα όλο και πιο φανερές ρίζες που έχει στον ακροδεξιό κι έντονα αντιευρωπαικό χώρο από τον οποίο μεταπήδησε με ευκολία στη ΝΔ. Αλλά υπάρχει ένα μεγάλο αλλά: Ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης που έχει ακέραια την ευθύνη για τον διορισμό του εν λόγω ατόμου στη θέση που έχει και τη διατηρηση του σ αυτήν αντιλαμβάνεται κάτι πολύ απλό; Οτι με όσα λέει δημόσια ο αναπληρωτής του εκθέτει και μια ολοκληρη παράταξη και στην ουσία διατυπώνει μια προσωπική προσβολή προς την επικεφαλής της γερμανικής κυβέρνησης. Λεει δηλαδή ότι η κ. Μερκελ δεν έχει δική της άποψη και άγεται και φερεται από τη σημερινή ελληνική κυβέρνηση για να έρθει στην Αθήνα. Δηλαδή η Γερμανίδα καγκελλάριος ειναι άβουλη και παραδομένη στον Τσίπρα Αλλά μπορεί και να μην έχει πάρει είδηση ο κ. Μητσοτακης. Ποιος ξέρει; Αλλωστε με τη συμπεριφορά του έχει αποδείξει ότι ο σκοπός αγιάζει τα μεσα...Εστω και μεγάλο κοστος. Τις σχέσεις της χώρας με φίλους, εταίρους και συμμάχους....»

 

 

 

Γιουργκεν Κλοπ προπονητής της Λίβερπουλ.

«Είμαι αριστερός βέβαια.

Περισσότερο αριστερός παρά κεντρώος.

Πιστεύω στο κράτος πρόνοιας.

Δεν είμαι ιδιωτικά ασφαλισμένος.

Ποτέ δεν θα ψηφίσω για ένα κόμμα επειδή υποσχέθηκαν να μειώσουν τον υψηλότερο φορολογικό συντελεστή.

 

Η πολιτική μου κατανόηση είναι αυτή: Εάν εγώ πηγαίνω καλά, θέλω και άλλοι να πηγαίνουν καλά. Αν υπάρχει κάτι που δεν θα κάνω ποτέ στη ζωή μου, είναι να ψηφίσω δεξιά»

 

O Ερντογάν αποφοίτησε από Πανεπιστήμιο που ιδρύθηκε ένα χρόνο αργότερα

Πήρε, λέει, πτυχίο από το Πανεπιστήμιο του Μαρμαρά το 1981, ενώ αυτό ιδρύθηκε ένα χρόνο αργότερα – Εξανάγκασε το Ανώτατο Δικαστήριο να εκδώσει απόφαση υπέρ του

 

https://fanpage.gr/plus/enimerosi/o-erntogan-apofitise-apo-panepistimio-pou-idrithike-ena-chrono-argotera/?fbclid=IwAR2odGDe3icUqXqzMDTFcPI4W7j0sfG-fccL0wna0_GY19nVDAL6kBS5eYc

 

Για ακόμα μια φορά ο Ταγίπ Ερντογάν φέρνει τους νόμους στα μέτρα του. Για να είναι κανείς υποψήφιος στην Τουρκία πρέπει να έχει πτυχίο. Ο Ερντογάν όμως δεν έχει παρουσιάσει κάποιο πτυχίο. Και για να μην έχει μπλεξίματα τι αποφάσισε; Έβαλε το Ανώτατο Εκλογικό Συμβούλιο να εκδώσει απόφαση σύμφωνα με τη

Ο «σουλτάνος» πήγε σε ισλαμικό σχολείο, τα λεγόμενα «Ιμάμ-Χατίπ», που εκπαιδεύουν θρησκευτικούς κήρυκες. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970 και του 1980, οι απόφοιτοι αυτών των σχολών μπορούσαν να συνεχίσουν σπουδές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μόνο στη θεολογία. Ο Ερντογάν, ωστόσο, εμφανίζεται να έχει αποφοιτήσει από τη Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Μαρμαρά. Όμως για να έχει δικαίωμα εγγραφής σε αυτήν χρειαζόταν ένα πιστοποιητικό που να αποδείκνυε ότι φοίτησε σε ένα άλλο σχολείο, εκτός από το Ιμάμ-Χατίπ.

Η υπόθεση με το αν έχει πτυχίο ο Ερντογάν πηγαίνει πίσω στο 2014. Από τότε ήταν θέμα συζήτησης αν τελικά έχει αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο. Και παρά τις εκκλήσεις να παρουσιάσει αντίγραφο του πτυχίου του ο Ταγίπ Ερντογάν δεν το έκανε ποτέ. Έχει όμως δικαιολογία. Το Πανεπιστήμιο του Μαρμαρά από το οποίο υποτίθεται ότι αποφοίτησε, έκλεισε με δικαστική εντολή τον Ιούλιο του 2014!

Και επίσης παρά το πτυχίο που έχει κυκλοφορήσει με ημερομηνία αποφοίτησης το 1981 μάλλον είναι πλαστό αφού, το 1981 δεν υπήρχε Πανεπιστήμιο του Μαρμαρά. Αυτό ιδρύθηκε το 1982.

Οι αντίπαλοι του Ερντογάν τον έχουν προκαλέσει πολλές φορές να παρουσιάσει έστω έναν συμφοιτητή του. Αλλά εκείνος δεν το έχει κάνει. Όμως, μιλάει συνεχώς για τους συμμαθητές του στο Λύκειο… (σ.σ. κι αυτό, γιατί μάλλον μέχρι εκεί πήγε…).

Η έγκριτη δημοσιογράφος κ. Ayse Hur υπέβαλε αίτημα στο Πανεπιστήμιο του Μαρμαρά, όπου εντάχθηκε η Ακαδημία μετά το 1982 , με την οποία ζήτησε να μάθει πότε ενεγράφη και πότε αποφοίτησε ο Πρόεδρος από την Ανωτάτη Σχολή την οποία αναφέρει στο βιογραφικό του. Επίσης, ζήτησε κι ένα επικυρωμένο αντίγραφο του πτυχίου του από το Αρχείο του Πανεπιστημίου.

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Μαρμαρά με επιστολή του ενημέρωσε την δημοσιογράφο ότι τα στοιχεία που ζητά εμπίπτουν στα προσωπικά δεδομένα και δεν μπορούν να δημοσιοποιηθούν.


Η απάντηση της δημοσιογράφου Μ. Κατσίμη στον Α. Σαμαρά για την ΕΡΤ


 

http://www.avgi.gr/article/10838/9433827/e-apantese-tes-demosiographou-m-katsime-ston-a-samara-gia-ten-ert?fbclid=IwAR01_0OVYO9k3LP2_qCEgXke7SfgkLJrrdRAwITQf2LJSlFf9gmS7itmoIc

 

16 Δεκεμβρίου 2018 11:39

 

«Όταν έμαθα ότι ο κ. Σαμαράς μίλησε στο συνέδριο της ΝΔ και αναφέρθηκε εμμέσως πλην σαφώς στην εκπομπή μας, είπα να απαντήσω»

Απάντηση στον Αντώνη Σαμαρά για τα όσα είπε στο συνέδριο της ΝΔ αλλά και στον "κανιβαλισμό" της εκπομπής "Ιστορικοί Περίπατοι" της ΕΡΤ από τα social media δίνει η δημοσιογράφος και παρουσιάστρια (μαζί με τον Πιέρρο Τζανετάκο) της εκπομπής, Μαριλένα Κατσίμη.

«Η αναφορά του στην ΕΡΤ ήταν το λιγότερο μπροστά στα υπόλοιπα εμφυλιοπολεμικά που περιείχε η ομιλία του. Η ιστορία δεν διδάσκει, αλλά δείχνει ότι οι εθνικιστικές κορώνες χωρίς υπαρκτή απειλή μόνο έβλαψαν και βλάπτουν την Ελλάδα όπως και τον υπόλοιπο κόσμο» αναφέρει μεταξύ άλλων η δημοσιογράφος.

Αναλυτικά η ανάρτησή της στο facebook:

«Βασικός κανόνας στον κανιβαλισμό των social media είναι να αδιαφορείς όταν δέχεσαι επίθεση γιατί αλλιώς πυροδοτείς νέο κύκλο τοξικότητας. Όταν έμαθα όμως ότι ο κ. Σαμαράς μίλησε στο συνέδριο της ΝΔ και αναφέρθηκε εμμέσως πλην σαφώς στην εκπομπή μας, ε είπα να απαντήσω.

Η δημόσια τηλεόραση βρίσκεται στο στόχαστρο και γι αυτό οι δημοσιογράφοι που δουλεύουμε στην ΕΡΤ πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Ωστόσο λάθη γίνονται. Δημοσίευμα της ιστοσελίδας iefimerida, το οποίο αναπαράχθηκε από το Μακελειό και το Liberal (με μικρές τροποποιήσεις) γράφει ότι οι (παρουσιαστές της) ΕΡΤ έκλαιγαν επειδή ο ΕΛΑΣ έχασε τη μάχη της Αθήνας. Τα δημοσιεύματα αυτά, «πάτησαν» σε έναν ατυχή, είναι αλήθεια, τίτλο που μπήκε την ώρα που ένας από τους καλεσμένους στην εκπομπή-αφιέρωμα στα Δεκεμβριανά, ο ιστορικός του ΚΚΕ, Κώστας Σκολαρίκος εξηγούσε γιατί -κατά τη γνώμη του- έχασε ο ΕΛΑΣ από τον κυβερνητικό στρατό και τους Βρετανούς το 1944. Όσο για τα υπόλοιπα που γράφει το δημοσίευμα δεν έχει καν νόημα να τα αναφέρω εδώ. Η φαντασία οργιάζει. Έχουμε συνηθίσει πια και δεν μας πτοούν.

Από τότε που ξεκινήσαμε τους Ιστορικούς Περιπάτους νιώθουμε ότι κάνουμε κάτι που αξίζει κι αυτό επιβεβαιώνεται από τον κόσμο που μας παρακολουθεί. Ξέρουμε ότι πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα. Να συζητάμε δηλαδή για την ιστορία είτε σε περιπάτους είτε στο στούντιο. Ξεκινάμε από το ότι αντικειμενική Ιστορία δεν υπάρχει όπως δεν υπάρχει και μία ιστορική αλήθεια. Η ιστορία δεν προσφέρεται εύκολα για αντικειμενικότητα. Προσφέρεται όμως για μια έντιμη ανάγνωση. Γι' αυτό προσπαθούμε στις εκπομπές μας να παρουσιάζουμε πολλές και διαφορετικές τεκμηριωμένες και επιστημονικές απόψεις.

Είναι χαρακτηριστικό όμως (από όποιον χώρο κι αν προερχόμαστε) ότι δεν είμαστε καθόλου έτοιμοι να ακούσουμε τον άλλον, να μάθουμε κάτι από την άλλη άποψη. Σε κάθε εκπομπή που κάνουμε υπάρχουν αντιδράσεις και καταγγελίες. Το ΚΚΕ έχει τα πρωτεία γιατί μάλλον πιστεύει ότι μόνο η δική του αλήθεια υπάρχει στην ιστορία. Τα αντικυβερνητικά σάιτ βρίσκουν την ευκαιρία με ευτελή, κακοήθη και ψευδή δημοσιεύματα τύπου «Μακελειό» να ξεσπαθώσουν εναντίον της ΕΡΤ, άρα της κυβέρνησης. Αλλά και οι αριστεροί εν γένει ξινίζουν όταν ακούν απόψεις με τις οποίες διαφωνούν. Δεν θα ξεχάσω τις αντιδράσεις στην ερώτηση μου σχετικά με την ήττα του ΕΛΑΣ στα Δεκεμβριανά ή την ήττα του ΔΣΕ στον εμφύλιο ότι δηλαδή , μήπως καλύτερα που ήρθαν έτσι τα πράγματα για την Ελλάδα. Σοκάρονται επειδή κάνω μια ερώτηση που οι περισσότεροι άνθρωποι ανεξάρτητα σε ποια παράταξη ανήκουν έχουν στο μυαλό τους.

Παρόλ΄ αυτά το γεγονός ότι οι εκπομπές αυτές έχουν ιδιαίτερα θετικό feedback σε πάρα πολλούς τηλεθεατές (παρά τις διαφωνίες τους), ιστορικούς και κριτικούς όλων των αποχρώσεων μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε το δύσκολο εγχείρημά μας. Ένας φίλος πολύ καλοπροαίρετα μου είπε «τι θες και ασχολείσαι με αυτά τα θέματα, με θέματα που διχάζουν; Κάνε κάτι πιο ανάλαφρο.» Θεωρούμε ότι οι εκπομπές μας και όλη αυτή η δημόσια συζήτηση που γίνεται για την ιστορία μόνο καλό κάνει. Τα τραύματα δεν επουλώνονται χωρίς συζήτηση. Δεν είμαστε φυσικά γιατροί, ούτε το παίζουμε ειδήμονες και πολλές φορές κάνουμε λάθη πάνω στα οποία «πατάνε» κυρίως οι καλοθελητές. Διεκδικούμε όμως μια θέση στη δημόσια σφαίρα όπου θα μιλάμε και θα συζητάμε χωρίς να κανιβαλίζουμε και θα ακούμε και τον άλλον, θα το προσπαθούμε τουλάχιστον…

ΥΓ. Τώρα για τον κ. Σαμαρά, τι να πω. Η αναφορά του στην ΕΡΤ ήταν το λιγότερο μπροστά στα υπόλοιπα εμφυλιοπολεμικά που περιείχε η ομιλία του. Η ιστορία δεν διδάσκει, αλλά δείχνει ότι οι εθνικιστικές κορώνες χωρίς υπαρκτή απειλή μόνο έβλαψαν και βλάπτουν την Ελλάδα όπως και τον υπόλοιπο

 

Μάνος Χατζιδάκις, παραμονή Χριστουγέννων 1978


 

«Η Αθήνα ζει την αγιότητα των ημερών, σκυθρωπά, άχαρα και κουρασμένα»

 

Το «εορταστικό» κείμενο του που απήγγειλε ο συνθέτης στην εκπομπή του στο Τρίτο Πρόγραμμα ακριβώς πριν σαράντα χρόνια

 

https://www.lifo.gr/articles/proswpa_articles/219990/manos-xatzidakis-paramoni-xristoygennon-1978-i-athina-zei-tin-agiotita-ton-imeron-skythropa-axara-kai-koyrasmena?fbclid=IwAR1oIP-rPIazVn6QCrPRpem61HduIthZL_nn0VXySKVsr88dGGWU4dCcQaY

 

Ο μύθος των Χριστουγέννων κρατιέται με τη βία απ' τα παράθυρα και από τις πόρτες, κρεμασμένος σε πανύψηλα κι αφιλόξενα σύγχρονα σκυθρωπά κτίρια. Τον συντηρούν οι δραστηριότητες της αγοράς, τα συμφέροντα των εμπόρων, οι ανελεύθερες κυβερνήσεις και οι ακόμη πιο ανελεύθερες θρησκευτικές οργανώσεις, τέλος, οι αστοί και οι εργατικοί, πρόσφατοι μετανάστες στην αστική τάξη, που κατ' ουσίαν κυβερνάν τον κόσμο μας, και που επιθυμούν θρησκευτικές αιτιολογίες και παραδόσεις για διασκέδαση, απόλαυση κι' αμεριμνησία. Ούτε για τα παιδιά, δεν έμειναν τα σύμβολα ανέγγιχτα. Κι αυτά ακόμη προσπαθούν να ονειρεύονται μέσα από τις εφιαλτικές ειδικές εκπομπές της τηλεόρασης, κι από ένα σπίτι που τις μέρες αυτές, δεν έχει να προσθέσει κανένα αληθινό αγαθό, ούτε υποδομή για μια γενναία ονειροπόληση -ονειροπόληση ενός κόσμου ιδανικού, που να τον κυβερνάει ο Χριστός και οι Άγιοι του, με αρχηγό τον Αη Βασίλη. Ιδιαίτερα στον τόπο μας, τα Χριστούγεννα γίνανε μέρες συναλλαγής και αυτοϊκανοποίησης. Ευκαιρία για μια ευρωπαϊκή παράσταση... Η γέννηση του Χριστού παραμένει πια μια επέτειος άγονη και χωρίς αίσθημα. Και η Αθήνα, σαν καπνιστό τσουκάλι οινομαγειρείου χωρίς φωτιά και θέρμανση, ζει την αγιότητα των ημερών, σκυθρωπά, άχαρα και κουρασμένα. Οι δρόμοι σκοτεινοί, φαντάζουν απείρως σκοτεινότεροι έτσι καθώς περιέχουν ολοένα και περισσότερο, αναίδεια, αναπηρία και ανανδρία.

 

Η δυστυχία ολοφάνερη στα μάτια των γερόντων, που φεύγουν κάθε μέρα από κοντά μας θλιμμένοι κι απροστάτευτοι, γνωρίζοντας καλά πια πως γεννήσανε λειψούς ανθρώπους και πολύ χιόνι, που ατέλειωτα θα τους σκεπάζει στους αιώνες. Τα κάλαντα, τα δώρα και οι αγιασμοί, δεν πείθουνε κανένα ότι προσφέρουνε αγάπη και παράδοση. Μόνο τα πρόσωπα μερικών παιδιών και μερικών γριών που περιφέρονται θλιμμένες, είναι ότι διαθέτει ο κόσμος μας, για ν' αγαπάς τις μέρες τούτες. Τα κάλαντα, τα δώρα και οι αγιασμοί, δεν πείθουνε κανένα ότι προσφέρουνε αγάπη και παράδοση. Μόνο τα πρόσωπα μερικών παιδιών και μερικών γριών που περιφέρονται θλιμμένες, είναι ό,τι διαθέτει ο κόσμος μας για να αγαπάς τις μέρες τούτες. Κι έτσι που ο μύθος των Χριστουγέννων έγινε δίσκος τουρισμού, ζωγραφική σε λαϊκή αγορά, σύνθημα αυτοκόλλητο σε πρακτορείο Προ-Πό, βγήκανε για σεργιάνι χιλιάδες αυτοκίνητα, να πουν τα κάλαντα τα εθνικά, τα θρησκευτικά και τα καταναλωτικά. Πόσο μας ξεκουράζει αυτό το ράντισμα πετρελαίου εις τας οδούς, για να στολίσουμε το σπίτι, για να φωτογραφίσουμε το στολισμένο κέντρο της πόλης, ν' αφήσουμε τα δώρα μας στους τροχονόμους αστυνομικούς και τέλος να επιστρέψουμε κατάκοποι την μεσημβρία σπίτι μας, για το απαραίτητο και παραδοσιακό γεύμα παραμονής... Απόσπασμα από το κείμενο του Μάνου Χατζιδάκι «Η γέννηση του Χριστού και οι αμαρτίες των νεαρών μαθητών όταν παραβιάζουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας» που απήγγειλε στο ραδιόφωνο ο συνθέτης την Κυριακή 24 Δεκεμβρίου 1978 και δημοσιεύτηκε αργότερα στην ανθολογία «Τα σχόλια του Τρίτου» (Εκδόσεις Εξάντας).

 

Πηγή: www.lifo.gr

 

Γιάννης Πασαλίδης,

Η μεγάλη μορφή της αριστερά

 

https://www.koutipandoras.gr/article/giannis-pasalidis-i-megali-morfi-tis-aristeras?fbclid=IwAR3vVvCl6kFrcP79luH-MSt4N4ltkV-jJGPyZS_KCcn0TwWYB3dxlHMNYwk#.XBwx_HIWL-B.facebook

 

Εκδήλωση αφιερωμένη στη ζωή και το έργο του γιατρού, βουλευτή και προέδρου της ΕΔΑ  Γιάννη  Πασαλίδη, πραγματοποίησε απόψε, παρόντος του Προέδρου της Βουλής, Νίκου Βούτση, το Ίδρυμα της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και την Δημοκρατία.

 

Στην εκδήλωση την οποία συντόνισε ο Ηλίας Νικολακόπουλος, ομότιμος καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), ομιλητές ήταν ο Κώστας Ελευθερίου, δρ. Πολιτικής Επιστήμης στο ΕΚΠΑ, ο Σπύρος Κουζινόπουλος, δημοσιογράφος-συγγραφέας και ιστορικός ερευνητής και η Ιωάννα Παπαθανασίου, ιστορικός, διευθύντρια ερευνών στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.

Όπως ανέφερε ο κ. Ελευθερίου στην ομιλία του υπό τον τίτλο "Γιάννης Πασαλίδης: ένας ηγέτης διαχρονικό πρότυπο για την Αριστερά" είναι αναγκαίο να αναδειχθούν εκείνα τα στοιχεία της πολιτικής πορείας του Γ. Πασαλίδη τα οποία είναι σημαντικά για το σήμερα, όπου "εκδηλώνεται βαθιά δυσπιστία για την πολιτική και τους πολιτικούς στους οποίους δεν αποδίδονται αξιακά χαρακτηριστικά".

Επισήμανε ότι τα τρία σημαντικά στοιχεία της πολιτικής πορείας του Γ. Πασαλίδη ήταν η πλήρης συνείδηση της ιδεολογικής του θέσης, η δράση του πάντοτε εντός συλλογικοτήτων και η επιβεβαίωση της πολιτικής του αντίληψης με την κοινωνική του παρουσία.

Ακόμα ο Πασαλίδης θεωρούσε ότι στόχος της ιστορίας είναι η κοινωνική δικαιοσύνη, η χειραφέτηση και ένας καλύτερος κόσμος.

Αναπτύσσοντας στην ομιλία του τα βασικά αυτά χαρακτηριστικά του Γ. Πασαλίδη είπε ότι ενδιαφερόταν πάντοτε για την ανάπτυξη του κινήματος, την υπεράσπιση του λαϊκού κόσμου και την διατύπωση εναλλακτικής πρότασης από την Αριστερά.

Επίσης, ο Πασαλίδης, ουδέποτε, όπως τόνισε, υπήρξε αυτόνομος περιφερόμενος πολιτευτής, αλλά πάντοτε διαφύλασσε κάθε συλλογικότητα εντός της οποίας δρούσε.

Επιπλέον και καθώς είναι γνωστό τοις πάσι ότι ο Πασαλίδης ως γιατρός βοηθούσε στο μέγιστο βαθμό τους φτωχούς ανθρώπους, ο κ. Ελευθερίου υπογράμμισε ότι "αυτό δεν το εξαργύρωσε ποτέ".

"Όλα του τα χαρακτηριστικά του δίνουν ξεχωριστή θέση στην ιστορία, η πολιτική του πορεία έδωσε περιεχόμενο στο ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς" υπογράμμισε ο ομιλητής.

Από την "έμπρακτη απόδειξη του ηθικού πλεονεκτήματος της Αριστεράς" μέσω της συνολικής πορείας του Πασαλίδη ξεκίνησε την ομιλία του υπό τον τίτλο "Γιάννης Πασαλίδης: ο "γιατρός των φτωχών", η εμβληματική μορφή της Αριστεράς και του κοινοβουλίου" ο Σπύρος Κουζινόπουλος.

Στάθηκε στους σταθμούς της ζωής του Γ. Πασαλίδη ο οποίος γεννήθηκε στην Σάντα της Τραπεζούντας στις 25 Οκτωβρίου 1880, με την οικογένειά του να μετοικεί στην Γεωργία και τον ίδιο να φοιτά στην Τιφλίδα και κατόπιν στην Οδησσό, όπου και έζησε την επανάσταση του 1905.

Στη συνέχεια εντάχθηκε στο Ρωσικό Σοσιαλδημοκρατικό Εργατικό Κόμμα, και τάχθηκε με τους μενσεβίκους και τον Γκ. Πλεχάνοφ. Αποβλήθηκε από την Ιατρική Σχολή και τελείωσε τις σπουδές του στο Παν. Λομονόσωφ.

Μετά το 1917, ο Γ. Πασαλίδης άσκησε ουσιαστικά καθήκοντα υπ. Εξωτερικών στην κυβέρνηση των μενσεβίκων στην Γεωργία έως το 1921.

Σε άρθρο του στις 7 Φεβρουαρίου 1922 διατύπωσε την άποψη ότι "ο μπολσεβικισμός είναι ουτοπία" και όπως είπε ο ομιλητής ήταν η τελευταία φορά που ο Πασαλίδης μίλησε κατά της ΕΣΣΔ, την πορεία της οποίας έκτοτε παρακολουθούσε και υπερασπιζόταν.

Το 1922 εγκαθίσταται στην Θεσσαλονίκη, αρχικά στη Χαριλάου και εν συνεχεία στο κέντρο της πόλης, και το 1923 ιδρύει τον Σύλλογο Καυκασίων και εκδίδει το περιοδικό "Μακρινές φωτιές" με περιεχόμενο θέματα που αφορούσαν τον Ελληνισμό του Πόντου.

Από το 1923 έως το 1930 εργάσθηκε στο Ρωσικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, συνεργάστηκε με τη "Δημοκρατική Ένωση" και εξελέγη ανεξάρτητος βουλευτής και το 1931 ίδρυσε το Σοσιαλιστικό Κόμμα.

Τον Ιανουάριο του 1936 τάχθηκε υπέρ του Παλλαϊκού Μετώπου που πρότεινε το ΚΚΕ, ενώ αμέσως μετά την κατάληψη της Θεσσαλονίκης από τους ναζί στις 9 Απριλίου 1941, ίδρυσε την οργάνωση "Ελευθερία" η οποία προσχώρησε στο ΕΑΜ το οποίο ιδρύθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 1941 και στην Κεντρική Επιτροπή του οποίου ανεδείχθη.

Λόγω υποψιών για την δράση του φυλακίστηκε από τους ναζί στο Επταπύργιο (Γεντί Κουλέ), αλλά απελευθερώθηκε καθώς οι κατακτητές δεν είχαν απτά στοιχεία.

Όπως είπε ο κ. Κουζινόπουλος, "μέσα στις πιο μαύρες μέρες της Κατοχής" ο Πασαλίδης εξέδωσε την εφημερίδα "Σοσιαλισμός", την 1η Σεπτεμβρίου 1943.

Τον Οκτώβριο του 1944 ο Πασαλίδης αναδιοργάνωσε το Σοσιαλιστικό Κόμμα και κατέβαλε προσπάθεια για εθνική συμφιλίωση με ομιλίες σε πολλές πόλεις. Στις 27 Αυγούστου 1945, στην Βέροια έγινε δολοφονική απόπειρα εναντίον του.

Ο Γ. Πασαλίδης αν και διαφώνησε με την απόφαση του ΚΚΕ για αποχή από τις εκλογές του 1946, εντούτοις πήρε μέρος στην καμπάνια για την υποστήριξη της απόφασης αυτής. Συνελήφθη στις 30 Απριλίου 1947 και η απόφαση για εξορία στον Αη Στράτη, "ξεσήκωσε", όπως είπε ο ομιλητής "κατακραυγή".

Μετά το 1950 αφιερώθηκε στην δημιουργία πολιτικού σχήματος που θα ήταν "έκφραση όσων πλαισίωσαν το ΕΑΜ" και στάθηκε πρωτεργάτης στην ίδρυση της ΕΔΑ την οποία και προσπάθησε να θωρακίσει.

Η ΕΔΑ από πολιτικό σχήμα συνασπισμού μετεξελίχθηκε σε ενιαίο κόμμα στην πρώτη της Συνδιάσκεψη τον Ιούλιο του 1956 και ανεδείχθη σε αξιωματική αντιπολίτευση το 1958.

Ο Γ. Πασαλίδης πραγματοποίησε επίσκεψη στη Μόσχα το 1960, ενώ στην επιστροφή αντιμετώπισε, όπως και η ΕΔΑ το κλίμα άγριας τρομοκρατίας που κορυφώθηκε με τις "εκλογές βίας και νοθείας της 29ης Οκτωβρίου 1961" στις παραμονές των οποίων δολοφονήθηκαν οι νεολαίοι της ΕΔΑ, Στέφανος Βελδεμίρης στις 25 Οκτωβρίου στην Επτάλοφο Θεσσαλονίκης και Διονύσης Κερπινιώτης, την Κυριακή των εκλογών στο Δεμίρι Αρκαδίας.

"Δολοφονήθηκαν από το παρακράτος που το 1963 δολοφόνησε τον βουλευτή της ΕΔΑ, Γρηγόρη Λαμπράκη στη Θεσσαλονίκη" επισήμανε ο κ. Κουζινόπουλος.

Η χούντα έθεσε σε κατ' οίκον περιορισμό τον 87χρονο πλέον Γ. Πασαλίδη ο οποίος πέθανε στις 15 Μαρτίου 1968 και ετάφη υπό συνθήκες αφόρητης τρομοκρατίας.

"Ήταν υπόδειγμα αγωνιστή και εκφραστής των ιδεών του λαού. Πέθανε "στη ψάθα χωρίς κανένα περιουσιακό στοιχείο" τόνισε, ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Σπ. Κουζινόπουλος.

Στους βασικούς σταθμούς της πολιτικής πορείας του Γ. Πασαλίδη επικεντρώθηκε στην ομιλία της υπό τον τίτλο "Η πολιτική δεν είναι λαθρεμπόριο. Σταθμοί στη διαδρομή ενός σοσιαλιστή ηγέτη", η Ιωάννα Παπαθανασίου σημειώνοντας ότι η πρώτη φράση του τίτλου της ομιλίας της ανήκει στον Γιάννη Πασαλίδη από μια συνέντευξή του το 1936.

Χαρακτήρισε την ζωή του Πασαλίδη "πλήρη" προσθέτοντας ότι αυτή μπορεί να περιοδολογηθεί σε τρεις περιόδους.

Η πρώτη αφορά στην διαμόρφωση του τέκνου του παροικιακού Ελληνισμού με τις επαναστάσεις του 1905 και του 1917, την "κατάλυση της κυβέρνησης των μενσεβίκων στην Γεωργία το 1922", και την αποστασιοποίησή του από τους μπολσεβίκους.

Η δεύτερη αφορά στη είσοδό του στην ελληνική πολιτική σκηνή με την συνολική αυτή περίοδο να ξεκινά από το κίνημα Γονατά-Πλαστήρα, τον Σεπτέμβριο του 1922 και να "τελειώνει" με την επιβολή της δικτατορίας Μεταξά στις 4 Αυγούστου 1936.

Η τρίτη περίοδος, σύμφωνα με την κ. Παπαθανασίου ξεκινά με την Αντίσταση, την "κοινωνική επανάσταση του ΕΑΜ" και "τελειώνει" με την επιβολή της δικτατορίας της 21ης Απριλίου 1967.

Η Ι. Παπαθανασίου είπε ότι η ανάδειξη της ΕΔΑ σε αξιωματική αντιπολίτευση το 1958 συνιστούσε δικαίωση των αγώνων του Γ. Πασαλίδη, καθώς, όπως είπε, "είχε καταφέρει να περάσει τους ηττημένους στην απέναντι πλευρά".

Στην σημερινή εκδήλωση, μίλησε και ο εγγονός του Γ. Πασαλίδη, Γιάννης Νισήριος, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι το 1951 ο Πασαλίδης είχε πει "λησμονούμε τον διχασμό και απλώνουμε το χέρι", ότι ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος σε μια συνάντηση με τον Πασαλίδη και παρότι εγνώριζε πως ήταν σφόδρα αντιμοναρχικός, από σεβασμό του δώρισε ένα πακέτο με τον αγαπημένο του καπνό, και ότι πριν "φύγει" ο Πασαλίδης είπε "από τον λαό προέρχομαι και ουδέποτε τον εγκατέλειψα".

Τέλος, ο συντονιστής της εκδήλωσης Ηλίας Νικολακόπουλος, χαρακτήρισε ως σημαντική στην πορεία του Πασαλίδη την "συμπόρευση με το ΚΚΕ έστω και με διαφωνίες" με "στόχο την εμπέδωση της δημοκρατικής ομαλότητας".

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

Μαϊμού Γιατρός και δικάστηκε μόνο 18 μήνες

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

 


 

http://www.efsyn.gr/arthro/den-itan-katharistria-kai-dikastike-mono-18-mines?fbclid=IwAR34cz3uuNOpjCTOTYOR3QSMvv3G_M3tAzGbbW7yGcSeJLf84C5psn3IVfQ

 

Συντάκτης: Δημήτρης Τερζής 10.12.2018

 

Στην Ελλάδα σήμερα μπορεί να είσαι καθαρίστρια που πλαστογράφησε το απολυτήριο μιας τάξης του Δημοτικού και να καταδικάζεσαι σε 10ετή φυλάκιση. Μπορεί όμως και να δηλώνεις γιατρός χωρίς πτυχίο ιατρικής και να τη γλιτώνεις με 18 μήνες φυλάκιση - που πιθανότατα θα μειωθεί στο Εφετείο ώστε να μην κάνεις ούτε μία μέρα φυλακή!

 

Η απίστευτη αυτή ιστορία που φέρνει στο φως σήμερα η «Εφ.Συν.» αφορά τον στρατιωτικό Ε.Γ. (τα πλήρη στοιχεία του στη διάθεση της εφημερίδας). Ο Ε.Γ. διατηρεί ιατρείο, συνταγογραφεί, δίνει διαλέξεις σε δημοτικές αίθουσες, διατηρεί το προφίλ του άριστου μέλους της κοινωνίας και δηλώνει γιατρός αν και απόφοιτος της... Κτηνιατρικής Σχολής του ΑΠΘ. Μάλιστα, επί μια τριετία ήταν διευθυντής στο διαιτολογικό τμήμα του 401 ΓΣΝΑ, ενώ είχε ανοίξει και δύο ιατρεία, ένα στην Πάτρα και ένα στη Σπάρτη όπου δεχόταν ασθενείς.

Ο εν λόγω αξιωματικός καταδικάστηκε πριν από λίγο καιρό από τη στρατιωτική Δικαιοσύνη σε ποινή φυλάκισης 18 μηνών, έπειτα από καταγγελία που είχε γίνει για τις δραστηριότητές του. Ο ίδιος έχει ασκήσει έφεση στην απόφαση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κτηνίατρος αυτή την περίοδο σπουδάζει στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, προκειμένου να λάβει τον τίτλο που δεν έχει, αλλά που χρησιμοποιούσε κατά κόρον τα προηγούμενα χρόνια.

 

Και λέμε χρόνια, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας ήταν εγγεγραμμένος στον Ιατρικό Σύλλογο της Πάτρας από το 2011, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως την άδεια άσκησης επαγγέλματος την πήρε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Στην Πάτρα, για άγνωστους λόγους, δεν έμεινε για πολύ ως μέλος του τοπικού ιατρικού συλλόγου, ζήτησε τη διαγραφή του και στη συνέχεια έκανε αίτημα να ενταχθεί στον Ιατρικό Σύλλογο Λακωνίας, πράγμα το οποίο και έγινε. Μάλιστα, υπάρχουν έγγραφα με τα οποία απευθύνεται στον ιατρικό σύλλογο, υπογράφοντας ως στρατιωτικός γιατρός.

 

Στο μεσοδιάστημα είχαν πυκνώσει οι μουρμούρες μέσα στο 401 ΓΣΝΑ από γιατρούς που γνώριζαν πως ο Ε.Γ. δεν έχει πτυχίο ιατρικής και κάπως έτσι ακολούθησαν οι σχετικές καταγγελίες και ξεκίνησε μια Ενορκη Διοικητική Εξέταση για να διαπιστωθεί του λόγου το αληθές.

 

Η διακωμώδηση

 

Πηγές από το νοσοκομείο ανέφεραν στην «Εφ.Συν.» ότι παρουσιαζόταν στους συναδέλφους με το επιχείρημα «έχω τελειώσει Ιατρική», ενώ αρκετοί ήταν εκείνοι που στους διαδρόμους του 401 ΓΣΝΑ διακωμωδούσαν την κατάσταση λέγοντας πως έχουν τη μοναδική τύχη να εργάζονται παρέα με έναν «συνάδελφο», ο οποίος ήταν ταυτόχρονα κτηνίατρος, γιατρός και διατροφολόγος! Παράλληλα, υπήρχαν αιχμές και ως προς τη διοίκηση του Υγειονομικού του Στρατού, για την οποία ανέφεραν πως δεν είχε ελέγξει, ως όφειλε, τους τίτλους του αξιωματικού.

 

Όπως αποδείχτηκε από την έρευνα της στρατιωτικής Δικαιοσύνης, το πτυχίο Ιατρικής το οποίο προσκόμιζε ο εν λόγω αξιωματικός, με ημερομηνία έκδοσης 26 Νοεμβρίου 2007 και βαθμό «Λίαν Καλώς - Επτά» ήταν πλαστό και δεν είχε εκδοθεί ποτέ από την Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ. Με έγγραφό του στις 27 Φεβρουαρίου 2016 το ΑΠΘ ενημέρωνε την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας πως το εν λόγω πιστοποιητικό αποφοίτησης «δεν έχει εκδοθεί ποτέ από την εν λόγω σχολή», με αποτέλεσμα η περιφέρεια να καλέσει τον «γιατρό» να επιστρέψει την άδεια άσκησης επαγγέλματος σε αυτήν.

 

Μάλιστα, την απόφαση αυτή η περιφέρεια την κοινοποιούσε τόσο στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, όπως επίσης και σε όλους τους ιατρικούς συλλόγους της χώρας.

 

Μετά την απόφαση του στρατοδικείου ο Ε.Γ. έχει πάψει να δηλώνει γιατρός, τουλάχιστον στον ιστότοπο που διατηρεί και εμφανίζεται ως «κλινικός διαιτολόγος». Δηλώνει πως έχει αντιμετωπίσει περισσότερα από 3.600 περιστατικά στην καριέρα του, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένες από τις μεθόδους αντιμετώπισης που περιγράφει, δεν γίνονται ούτε από διατροφολόγο ούτε από κτηνίατρο, αλλά από καταρτισμένο ιατρικό προσωπικό.

 

Δεδομένη η απόταξη

 

Κύκλοι του υπουργείου Εθνικής Αμυνας με τους οποίους επικοινώνησε η «Εφ.Συν.» εκτιμούν ότι σε τέτοιες περιπτώσεις, η απόταξη από τον Στρατό είναι δεδομένη, ανεξαρτήτως του αν θα μειωθεί ή όχι η ποινή στο Εφετείο. Την κατάληξη μάλλον τη γνωρίζει και ο ίδιος ο Ε.Γ., ο οποίος εδώ και ενάμιση χρόνο ασχολείται με τους... συνεταιρισμούς, μετέχοντας μάλιστα και στην τελευταία έκθεση ΚΑΛΟ μέσω μιας αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας που έχει ιδρύσει και η οποία ασχολείται με τη διατροφική υποστήριξη των καρκινοπαθών.

Η περίπτωση του Ε.Γ. είναι το δεύτερο κρούσμα με «πειραγμένους» τίτλους σπουδών που συμβαίνει στο 401 ΓΣΝΑ το τελευταίο διάστημα. Υπενθυμίζεται ότι όπως αποκάλυψε η «Εφ.Συν.» πριν από λίγο καιρό, έπειτα από έρευνα του Σώματος Επιθεωρητών Υγείας στο νοσοκομείο, αποδείχθηκε ότι ένας από τους θωρακοχειρουργούς της διακλαδικής καρδιοχειρουργικής κλινικής που αποτελούσε μέλος της Ομάδας Καρδιάς για να πραγματοποιεί τις ειδικού τύπου επεμβάσεις TAVI δεν είχε τα απαιτούμενα προσόντα γι' αυτήν.

 

Η συγκεκριμένη υπόθεση ήταν επίσης γνωστή στους κύκλους του νοσοκομείου καθώς είχαν γίνει σχετικές αναφορές προς τη διοίκηση και όμως, η στρατιωτική Δικαιοσύνη είχε βάλει τότε την υπόθεση στο αρχείο...

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018

Μάνος Λοΐζος:

Ρομαντικός και επαναστάσης

 

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 45 ετών

 

Σε ηλικία μόλις 45 ετών έφυγε από τη ζωή στις 17 Σεπτεμβρίου 1982 ο Μάνος Λοΐζος.

 

Ο πολιτικοποιημένος συνθέτης, η άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από δεκάδες αριστουργήματα της ελληνικής μουσικής πέθανε σε νοσοκομείο της Μόσχας μετά από σύντομη νοσηλεία και δύο εγκεφαλικά επεισόδια.

 

Ένας ανήσυχος δημιουργός, ένας άνθρωπος μαχητικός και ευαίσθητος, ο Λοΐζος συνέδεσε το όνομα του με το πολιτικό τραγούδι αλλά την ίδια ώρα έγραφε υπέροχες ρομαντικές μελωδίες πολλές από τις οποίες έντυσαν στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου. Ένας γεμάτος συνθέτης, που είχε ακόμα πολλά να δώσει στην ελληνική κοινωνία τόσο με το ταλέντο του όσο και με τους αγώνες κατά των αδυνάτων, της καταπίεσης και του ρατσισμού.

 

Ο Εμμανουήλ Λοΐζος γεννήθηκε στις 22 Οκτωβρίου 1937 στο χωριό Άγιοι Βαβατσινιάς της επαρχίας Λάρνακας. Ήταν το μοναδικό παιδί του Ανδρέα Λοΐζου και της Δέσποινας Μανάκη, κόρης γεωπόνου από τη Ρόδο. Η οικογένειά του μετακόμισε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου προς αναζήτηση καλύτερης τύχης, όταν ο Μάνος ήταν επτά ετών.

 

Με τη μουσική ασχολήθηκε από τα μαθητικά του χρόνια. Γράφτηκε σε τοπικό Ωδείο και άρχισε να μαθαίνει βιολί, αλλά κατέληξε στην κιθάρα. Μετά την αποφοίτησή του από το Αβερώφειο Γυμνάσιο της Αλεξάνδρειας το 1955 ήλθε στην Αθήνα και γράφτηκε αρχικά στη Φαρμακευτική Σχολή και στη συνέχεια στην ΑΣΟΕΕ. Στις αρχές του 1960 ήρθε η μεγάλη στροφή στη ζωή του, όταν αποφάσισε να εγκαταλείψει τις σπουδές του και να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη μουσική.

 

Για να επιβιώσει κάνει διάφορες δουλειές, από γκαρσόνι σε ταβέρνα μέχρι γραφίστας και διακοσμητής. Το 1962 έρχεται σε επαφή με τον Μίμη Πλέσσα, ο οποίος μεσολαβεί στη «Φίλιπς» για την ηχογράφηση του πρώτου του τραγουδιού. Είναι το «Τραγούδι του δρόμου», ελληνική απόδοση του Νίκου Γκάτσου σ' ένα ποίημα του Λόρκα με ερμηνευτή τον Γιώργο Μούτσιο.

 

Το Απρίλιο του 1962 έγινε ιδρυτικό μέλος και αντιπρόεδρος στο Σύλλογο Φίλων Ελληνικής Μουσικής (ΣΦΕΜ), με στόχο τη στήριξη του έργου του Μίκη Θεοδωράκη, αλλά και την προβολή νέων δημιουργών. Στις τάξεις του συλλόγου θα βρεθούν πολύ γρήγορα ο Χρήστος Λεοντής, ο Γιάννης Μαρκόπουλος, ο Διονύσης Σαββόπουλος, η Μαρία Φαραντούρη, ο Νότης Μαυρουδής, ο Φώντας Λάδης, ο Μάνος Ελευθερίου και πολλοί άλλοι. Αναλαμβάνει τη διεύθυνση της χορωδίας του συλλόγου και με αυτή συμμετέχει το καλοκαίρι στις παραστάσεις της μουσικής επιθεώρησης του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη Πόλη» που ανεβαίνει με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Παρκ.

 

Τον Μάρτιο του 1965 παντρεύεται τη Μάρω Λήμνου, τη μετέπειτα συγγραφέα παιδικών βιβλίων, γνωστή ως Μάρω Λοΐζου. Ένα χρόνο αργότερα, τον Αύγουστο του 1966, θα γεννηθεί η κόρη τους Μυρσίνη. Τα επόμενα χρόνια θα είναι αρκετά δημιουργικά για τον συνθέτη. Γράφει τραγούδια και μουσική για το θέατρο και τον κινηματογράφο.

 

Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας μπήκε πολλές φορές στο στόχαστρο των Αρχών για τις αριστερές πολιτικές του πεποιθήσεις. Μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973 συνελήφθη και πέρασε 10 μέρες στα κρατητήρια στης Ασφάλειας. Μέσα στο ξέφρενο κλίμα της μεταπολίτευσης συμμετέχει στις μεγάλες λαϊκές συναυλίες της εποχής και στο τέλος του 1974 κυκλοφορεί το δίσκο «Τα Τραγούδια του Δρόμου», με όλα εκείνα τα τραγούδια του που είτε είχαν απαγορευτεί τα προηγούμενα χρόνια, είτε δεν τους είχε επιτραπεί η ηχογράφηση από τη λογοκρισία της επταετίας. Την τριετία 1974 – 1977 υπήρξε ένας από τους βασικούς εκφραστές του πολιτικού τραγουδιού. Το 1978 αναλαμβάνει την προεδρία της Ένωσης Μουσικοσυνθετών Ελλάδας και πρωτοστατεί στη δημιουργία φορέα είσπραξης των πνευματικών δικαιωμάτων. Τον ίδιο χρόνο παντρεύεται την ηθοποιό Δώρα Σιτζάνη.

 

Στην εικοσαετή μουσική του διαδρομή έγραψε μερικά από τα καλύτερα ελληνικά τραγούδια, συνεργαζόμενος με τους στιχουργούς Γιάννη Νεγρεπόντη, Φώντα Λάδη, Μανώλη Ραούλη, Δημήτρη Χριστοδούλου και Λευτέρη Παπαδόπουλο, με τον οποίο γνωρίστηκε το 1965 και έγιναν αχώριστοι φίλοι. Τα τραγούδια του, γεμάτα λυρισμό και τρυφερότητα, ερμήνευσαν μεγάλα ονόματα του ελληνικού τραγουδιού, όπως ο Γιάννης Καλατζής, ο Γιώργος Νταλάρας, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, η Χάρις Αλεξίου, ο Γιάννης Πουλόπουλος, ο Γιάννης Πάριος, η Μαρία Φαραντούρη, ο Στέλιος Καζαντζίδης και η Δήμητρα Γαλάνη.

 

Ο Μάνος Λοΐζος έφυγε νωρίς από τη ζωή στις 17 Σεπτεμβρίου 1982.

Άφησε την τελευταία του πνοή σε νοσοκομείο της Μόσχας.

Η αληθινή παιδεία δεν έχει αγοραστική αξία...

Κωνσταντίνος Δημ. Γραβιάς

 

[05.11.2018]

 

Κωνσταντίνος Δημ. Γραβιάς
Πτυχιούχος Οικον. Παν/μίου Πειραιά. Λογιστής - φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του TAXHEAVEN

Ι. Πρόλογος

«Σκοπός είναι να ζεις την παιδεία σου χωρίς να τη διαφημίζεις. Ν΄ ακούς μουσική, να διαβάζεις, να βλέπεις και να σκέφτεσαι χωρίς να κοινοποιείς τις εσωτερικές διεργασίες που πραγματοποιούνται μέσα σου. Δεν μπορούν αυτές να αποτελούν τίτλους έπαρσης και αυτοπροβολής. Διότι έτσι αυτόματα αυτοαναιρούνται. Αυτοκαταργούνται. Η παιδεία υπάρχει μέσα στην εργασία μας και μες στις καθημερινές μας θέσεις και αντιθέσεις, αρνήσεις και καταφάσεις. Η παιδεία μάς αποκαλύπτει δίχως εμείς να την αποκαλύπτουμε. Είναι η προσωπογραφία μας και όχι ένα δελτίο ικανοτήτων και προτερημάτων μας για κοινωνική τοποθέτηση ή αποκατάσταση. Η αληθινή παιδεία δεν έχει αγοραστική αξία. Δεν είναι εμπορεύσιμη. Γι΄ αυτό και δεν χρειάζεται η διαφήμιση της, όπως δεν διαφημίζουμε την υγεία μας, το ήθος μας ή την κρίση μας».

Αυτά είχε πει κάποτε σε μια συνέντευξή του ο μεγάλος Μάνος Χατζιδάκις. Δεν σας κρύβω ότι δεν αφήνομαι μόνο στις υπέροχες μελωδίες του σημαντικού και ταλαντούχου αυτού ανθρώπου που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του τόσο στον τόπο μας όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά εγκύπτω ενίοτε και στις τοποθετήσεις που κατά καιρούς έκανε. Θαρρώ πως είναι σαν να συνομιλώ μαζί του εκεί στο αγαπημένο του στέκι στο Παγκράτι, στον «μαγεμένο αυλό».

Πολλοί από μας έχουμε πέσει κάποια στιγμή στη ζωή μας στα δίκτυα της οίησης και της αυτοπροβολής, φουσκώνοντας συχνά από περηφάνια ως διάνοι. Σε κάθε έκφανση της ζωής μας διατυμπανίζαμε το «εγώ» μας. Οι υπερφίαλες τοποθετήσεις είναι συνήθεις σε διάφορες συζητήσεις ενώ δεν λείπουν οι απαξιωτικές αναφορές και οι χαρακτηρισμοί. Λίγες φορές ακούμε πραγματικά αυτά που μας λένε οι άλλοι άνθρωποι γύρω μας. Πιστεύουμε πάντα πως έχουμε δίκιο και «διαφημίζουμε» τα επιτεύγματα του «εγώ» μας. Όσο για την αυτοκριτική μας, ούτε κουβέντα.

Όμως, η έπαρση νοθεύει την αλήθεια σου και σε οδηγεί αρχικά στο να δημιουργήσεις και στη συνέχεια να συντηρείς με ευλάβεια ένα ψέμα μέσα στο οποίο πορεύεσαι. Είναι σαν μια αόρατη φούσκα που σε περιβάλλει και δεν σου επιτρέπει να αναπνέεις, ούτε να ζεις πραγματικά. Όσο πιο γρήγορα απαγκιστρωθείς από δαύτη τόσο το καλύτερο, γιατί έτσι θα παραμείνεις με μόνη συνοδοιπόρο την αλήθεια σου. Όταν είσαι αληθινός είσαι ουσιαστικά ο εαυτός σου και όντας απαλλαγμένος από τον μανδύα της αλαζονείας μπορείς να βαδίσεις με ασφάλεια στα σοκάκια της ζωής έχοντας στο δισάκι σου τη σεμνότητα και τα όνειρά σου.

Άφηνε τις πράξεις σου να μιλούν για σένα, αλλά να είσαι συνεχώς σε επιφυλακή και να αποφεύγεις τις τρομερές παγίδες της ματαιοδοξίας και της έπαρσης που μπορούν να εμποδίσουν την πρόοδό σου. Την επόμενη φορά που θα μπεις στον πειρασμό να κομπάσεις, βάλε τη γροθιά σου μέσα σε έναν κουβά με νερό, και η τρύπα που θα μείνει όταν τη βγάλεις, θα σου δείξει το μέτρο της σπουδαιότητάς σου.

Ας αναλογιστούμε...



Πηγή: Taxheaven

 

https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/42656